søndag 23. oktober 2011

Sverd og skjold i Merchant Economy

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/OpDpBpKoUWo/:
Photo Credit: Atomic Jeep, via Creative Commons

"The American Dream", løst definert, består av noen få byggesteiner. Retten til å forfølge liv, frihet og lykke. Muligheten til å fremme, enten gjennom utdanning, sport, underholdning, eller bedriften. Kanskje har en familie, bor i et hus, kjører din egen virksomhet.

I løpet av de siste ti årene, for en rekke faktorer, fikk jakten på den amerikanske drømmen betydelig hardere. Hjem verdier har avskrevet. Det er mer konkurransedyktige for å komme inn i skolene. Pinks slips flyr av kopimaskin. For mange virker drømmen for tiden unnvikende.

Jeg vil gjerne fokusere på en bit av drømmen: Muligheten til å kjøre en egen virksomhet. La oss la til side venture-stil virksomheter i et minutt å fokusere på lokale kjøpmenn. Initiativrike enkeltpersoner og familier over hele landet typisk samle inn penger fra venner, familiemedlemmer, og lokale banker for å åpne sin egen lokale virksomheter, delvis motivert av muligheten til å holde egenkapitalen, høste profitt, og utøve mer kontroll over sine liv. Kanskje husholdningsinntekt tar litt hit, men familien kan ferie når de vil og gjøre mer av barnas fotballkamper.

Jeg mener ikke å foreslå dette hele skjedde problemfritt. Den lokale bokhandel fikk klemt av mega-bokhandlere, som igjen fikk servert av den endeløse rekkevidden av web detaljhandel, som nå for tiden truet av sosiale og interesse nettverk. Vi vet alle hva som skjedde med de små, mellomstore og store kjøpmenn her. Uansett hvor mange gimmicks hver type butikken kunne eksperimentere med, faktum er at mange av dem ikke kunne konkurrere mot omfang og prisfølsomheten av Internett. De hadde ikke verktøy for å lære mer om sine kunder. Og som et resultat av disse ytre kreftene, omformingen av økonomien, og fremveksten av den "daglige tilbudene økonomi," var mange kjøpmenn satt på defensiven, scurrying å overleve.

Heldigvis, i løpet av de siste årene, har nettverk og verktøy kommet som tilbyr store håpet til små, mellomstore og store fysiske firmaer. Dette er ofte henvist til som online-til-offline innløsning løkke , stort sett, ideen om at nettverk, nye medier, og målrettede tilbud kan motivere kundene surfe på nettet eller spille med sine telefoner til å besøke en butikk i nærheten. Løpet å fange og lukke verdifulle deler av denne sløyfen har vært svimlende, med Groupon endelig satt til å gå offentlig i november, med LivingSocial stadig mer og mer damp, og tjenester som Square og Foursquare fokusere på svært smale ennå verdifulle, strategiske biter av loop.

Det er infamously diskutabelt hvorvidt den daglige tilbudene mani er verdt det for lokale kjøpmenn, men vi må sitte tett og bare se hva som skjer. Hva er ikke i tvist, er imidlertid at forbrukeren web, sosiale medier og mobile enheter utviklet seg med en hastighet raskere enn de fleste lokale kjøpmenn kunne holde opp med. Flertallet av lokale bedrifter er vanligvis ikke veldig høy margin dem, og derfor har mindre appetitt for risiko, slik at dag-til-dag fokus i stor del er på å opprettholde inventar og øke fots trafikk gjennom reklame. Derfor, i dag, selv om du kjører en daglig avtale kan plassere akutt stress på en bedrift ikke forberedt på det, kan nye medieselskaper rett og slett drive fot trafikk, og at prospektet alene vil trolig gjøre noen kjøpmann i en konkurransesituasjon seriøst vurdere det.

I en lokal kontekst, er vi klask DAB midt i en "daglig tilbudene økonomi" som er kommet for å bli, enten vi liker det eller ikke. Og, er tilbud kommer til å få mer og mer målrettet, basert på en rekke kunde og kjøpmann innganger, slik som tid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar