mandag 3. oktober 2011

The Platform Wars: Will Music Ta Harmony eller Discord?

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/X785DlXLeLo/:
Music Note Bokeh | Flickr - Photo Sharing!

Redaktørens note: Joel Resnicow ( @ resnicow ) er medstifter og administrerende direktør i Rexly , et sosialt musikk oppstart som l aunched på Forstyrre NYC .

En digital musikk executive nylig fortalte meg, "The elefanter blir stadig mer sinte på hverandre." Jeg lo, men fort innså dette var mer enn en frekk metafor. Hyper-konkurransen blant tech gigantene er rister opp digitale liv av forbrukerne. Og i en ironisk vri på skjebnen, musikk, en svært så ofte baktalt bedrift i Silicon Valley, kan sette tonen og plukke vinneren (e). Musikk er en av de mest grunnleggende funksjoner som kan avgjøre suksess eller fiasko for en teknologiplattform (ja, som en administrerende direktør i et sosialt musikk oppstart, er jeg ekstremt partisk denne troen). Plattformen kriger er rask oppvarming: Så hvordan kom vi hit? Og hvor skal vi gå?:

Forbrukeren tech gigantene får alt opp i hverandres virksomhet.

Google, Apple, Facebook og Amazon er juggernauts som grundig dominere sine kategorier-søk, hardware, sosiale og handel. Men fremskritt innen mobil databehandling og vekst i sosiale er viske ut linjene mellom deres bedrifter og sette dem på kollisjonskurs: Tenk: Brann vs iPad, Google + vs Facebook, Spartan vs iOS vs Android, alles App Store vs alle andres App Store.

Hvordan er markeder vunnet? Det er plattformer, dumme.

Den største utfordringen alle fire står overfor er om de er bedre å konkurrere, samarbeide eller en kombinasjon av begge, avhengig av virksomheten linjen. Tenk på dette: Jeg tilgang Facebook på min Macbook Air bruker Chrome nettleseren, bruker Google Maps mye på min iPhone, og (brukt til) lytte til Amazon Cloud Player på min (nå avdøde) Android. Den gigantene gi mange komplementære tjenester som gjør livet mitt lettere. Men grunnleggende interoperabilitet er ikke lenger en konkurransedyktig strategi eller en overbevisende verdiøkningen for brukerne.

Alle gigantene vet dette, så de er bygget kraftigere og klissete plattformer for å skape bærekraftige fordeler. Men definisjonen av en plattform blir fuzzy, som er forholdet mellom ulike plattformer. De nå span desktop operativsystemer, mobile operativsystemer, ca markeder, og nettlesere, og noen av disse plattformene bokstavelig talt lever av andre. Denne gjensidige avhengigheten krever en viss grad av samarbeid, men dempe ikke noens sult for vekst.

Hva er de viktigste suksessfaktorene for plattformer?

I vismannen ord Tony Hsieh, handler det om "å levere lykke."

Hvis plattformen gjør en brukernes liv enklere, oppretter du verdi og vinne. For de fire gigantene, betyr at det å tilby den beste funksjonaliteten og kompatibiliteten med funksjoner og verktøy som brukerne ikke vil gi opp (dvs noe med høye byttekostnader som epost, sosiale medier profiler og mediesamlinger). Begrense tilgang til en konkurrent plattform er et farlig spill, der alle kjemper spille på noen nivå. Og utfordringen for hver er hvordan å optimalisere verdien av en plattform vis-a-vis fordelene av kontroll vs nedsiden av manglende funksjoner og tjenester.

De viktigste Front for slaget May Be Music

Mens forbrukerne kan føle seg overveldet av tech Kjempenes konkurranse for sine digitale mindshare-jeg absolutt gjøre-noe selskapet kan vertikalt integrere hele ditt digitale liv. Det

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar