mandag 3. oktober 2011

Go Forth And Conquer

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/PjtijsaV9Aw/:
by Scoble

Redaktørens note: Gjest forfatter Aaron Levie er grunnlegger og administrerende direktør i Box.net.

Den gamle teknologien vakt i Silicon Valley er raskt unhinging. Fra de virkelig gamle vendt oscillerende strategier og ledere , til den nylig gamle kvernet gjennom CEOs så fort de dead-pool produkter, refocusing at hele selskapet på å konkurrere med Zuckerberg, eller forårsaker stor kunde forvirring da de skiftet inn i fremtiden , eller selv eldre-nytt innhold med en pivot eller to før en vennlig landing i Google eller Facebook.

Med denne overgangen fra gamle til nye, og nye til gamle, kommer en slående sjelden mulighet til å bygge den neste store teknologien kraftstasjoner. Dagens rullerende teknologi landskap vil favorisere de med en bias mot fart, endre og avbrudd.

I de siste månedene alene, har jeg hørt av nye selskaper som står å radikalt endre hvordan vi samhandler med helsevesenet, blåse åpne TV forbruk, og gjøre utdanning mobil. Og forfriskende, det gjorde jeg ikke trenger noen modifikatorer for å beskrive disse startups: ingenting om "å se på tv mens tweeting" eller "tilrettelegge helsetjenester med lokale kuponger." Nei, disse har potensial til å bli lek-skiftende tjenester fra entreprenører som har satt sine øyne på den drømmen.

Marc Andreessen nylig lagt ut en utrolig tight argument for hvorfor programvaren vil stort sett ta over verden . Eller, for å være mer presis, spise den. Men dette vil bare skje dersom vi jobber med virkelig verdens skiftende teknologi. Teknologi som hjelper oss å kommunisere, lagre og bedre liv, eller ta bedre beslutninger i våre virksomheter, raskere.

Den lanseres på Forstyrre og Demo for noen uker siden fikk meg til å tenke på det magiske stadiet i oppstart livssyklus: det punktet i byggeprosessen, der alt og alt er mulig. Du har ennå til å gjøre ditt første pivot, kunne du ikke ha blitt slått ned av mer enn et par ventureselskaper, og jeg er sikker på at gruppens dynamikk er bare copacetic. Ah, den herlighet dager.

Vel, før du får mye lenger, her er noen uønsket lessons jeg tenkte jeg skulle dele etter fem berg-og dalbane år i dalen:

Sørg for at du stadig gjør noe som ikke var mulig 3 år siden

Den eneste selskapene verdt start i denne bransjen er de som ikke kunne ha eksistert i en annen tidsalder. Og med hastigheten på endringen på internett nå flykte hastighet, er epoker målt i kvartaler, ikke år. Hvis du ikke tar nytte av noen fundamentalt nye tilretteleggerne, du toast. Kanskje fordelen er en størrelsesorden endring i pris og tilgjengelighet av infrastruktur på grunn av skyen (Cloudera, DotCloud, Twilio), eller den nå allestedsnærværende tilgang til kraftige 'smarte' enheter (Square, Uber, KNO, Airy Labs) , eller en endring i sosial atferd på både jobb og hjemme (Yammer, Jive, HealthTap), eller alle tre. Ideen er å stadig være nådd for kanten av hva som er mulig, å utvide grensene for hva som forventes og snu romanen til vane. Hvis du ikke gjør dette, vil du ikke skille seg ut, vil du ikke få trekkraft, og du vil ikke vinne. Som Andy Grove ville påpeke, hvis du ikke lager en 10X forbedring på dimensjonen av kostnader, effektivitet, eller fordel for forbrukeren,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar