torsdag 13. oktober 2011

Facebook og eBay teamet seg for å blåse nytt liv i Social Commerce

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/KsmvAZmemuQ/:
facebook-surpasses-ebay-in-terms-of-value

"Vi er ved et vendepunkt", sa eBay CEO John Donahoe fra scenen på Innovate , eBay splitter nye Developer Conference som ble lansert i dag i San Francisco. "Vi får se mer endring i hvordan forbrukerne butikk og betale i de neste tre årene enn vi har sett de siste 15 årene".

Donahoe spådommer for fremtiden kom som kontekst for å gi et mer komplett innføring i dag for å X.commerce , plattform dannet av eBay og dens reir egg PayPal, Magento og GSI - designet for å skape en robust, full-service og "åpen" eCommerce løsning . Den eCommerce løsning "for å styre dem alle", kan man si.

Men den virkelige kicker er at, som Leena skrev tidligere i dag , hva X.commerce egentlig symboliserer er den første forekomsten av eBay å skape en virksomhet som virkelig passer for utviklere. I det siste, eBay utviklere har blitt delt inn i eBay markedet, PayPal, etc., men nå har utviklerne har alle disse teknologiene på ett sted, slik at de kan skape "nye shopping og netthandels opplevelser basert på disse sammenhengende suite av verktøy".

En av de mer etterlengtede kunngjøringer å komme ut av Innovate var et samarbeid mellom verdens største sosiale nettverk og eBay, som vil se den sistnevnte integrere Facebook Open graf (treet forbindelser Facebookers skape ved å dele og kommunisere med venner og innhold på de sosiale nettverk) i sin Magento og GSI global handel plattformer.

Hva betyr dette? Samarbeidet vil i utgangspunktet gi tredjeparts utviklere en større stemme i utviklingen av sosial handel, som tillater dem å bygge nye sosiale shopping-opplevelser for forbrukere og forhandlere, dele sine ideer, og lage tilpassede applikasjoner for kjøp, salg og deling som har Facebooks sosiale har bakt rett inn i dem.

Mens bygningen Facebooks funksjoner inn netthandels tilbud kan tillate dem å gjøre shopping mer personlig og vise vennene dine tanker om produkter rett i deres eShops, sannheten er at sosiale handel har ikke akkurat tatt av det siste året. Merchants allerede har mulighet til å satt opp storefronts på Facebook for å selge direkte til sine kunder mens de er nettverk eller surfer en merkevare fan side, men så langt har salget på plattformen har ikke imponert.

Det virker som forbrukerne ikke er spesielt jazzed om å gjøre sine innkjøp på Facebook - som delvis kan skyldes den nyheten av Facebooks netthandels eller det kan bare være en motvilje mot å omfavne ny handel funksjonalitet på hva som virkelig er en plattform utviklet for å dele bilder og stengel tidligere romanser. Det kan også ha noe å gjøre med det faktum at mange forbrukere er bekymret for at deres kredittkort og personlig informasjon blir øses opp av Facebook i transaksjonen. Enten kjøpere blir omdirigert til en helt egen nettbutikk, eller de kjøper på Facebook, og ofte må akseptere en app ber om å foreta et kjøp. Det app forespørsel kan gi bort en haug med informasjon om brukeren og det er virkelig noe mange forbrukere er likevel vemmes ved å gjøre.

Faktisk er det et resultat av dette at, som VP og General Manager of X.commerce Matthew Mengerink sa i dag, forblir online shopping "en veldig individualistisk og ensom opplevelse". Som er en skam med tanke på at Facebook er direktør for plattform og Mobile Marketing Katie Mitic fortalte th

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar