torsdag 13. oktober 2011

Aliens: Infestation er Metroid-stil, 2D Aliens spillet vi alltid har ønsket

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/94TjVfohh8M/aliens-infestation-is-the-metroid-style-2d-aliens-game-weve-always-wanted.ars:

Døden er sjelden skummelt i videospill. Du kan alltid bare laste inn et tidligere lagre og gjenta den delen av spillet du slitt med, eller spillet vil bare bringe din karakter tilbake til livet og slenger deg ned akkurat der du døde. Vi klager over spill som lider av sjekkpunkter som er for langt fra hverandre, hater vi når vi må spille den samme delen av spillet igjen på grunn av døden. I flerspillerspill død betyr som regel at du må ta en slurk av ølet ditt som du venter på din karakter til respawn. I Aliens: Infestation på Nintendo DS, betyr døden at du aldri kan bruke det tegnet igjen.

Det er riktig, er dette en av de få spillene som gjør spilleren død betyr noe. Det finnes en begrenset mengde av marinesoldater i spillet, og når man dør, er han eller hun borte for alltid. Du kan laste spillet på et tidligere redde poeng, men de er få og langt mellom, spesielt i de tidligere delene av spillet. Den marinesoldater i spillet alle har samme evner og dele våpen oppgraderinger, men de ser og handle annerledes i historien seksjoner. Du vil like noen mer enn andre, noe som betyr at du kan være lurt å beskytte en marine og sende en annen for å bekjempe en boss eller gjøre det gjennom en lang sesjon mellom spare poeng. Å være lav på helse kan være skremmende, spesielt når motion sensor viser deg en skjerm fylt med fiender.

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar