lørdag 8. oktober 2011

Du må innrømme det blir bedre

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/FhUxYQUL95w/:
gets-better

"Jeg hater nesten all programvare. Det er unødvendig og komplisert ved nesten hvert lag ... du forstår ikke hvordan rota det hele er, " rants Ryan Dahl, den mye (og med rette-) lauded skaperen av Node.js . "Det er virkelig, virkelig, er alt crap. Og det er så mye verre enn noen innser, " enig Zack Morris, som går på å legge til, "Bransjen har støttet seg inn i et hjørne og kan ikke engang se at veien framover krever tenke utenfor boksen."

Investorer og forvaltere kan ikke innse det, men de programmerere som gjør sitt arbeid er i en kollektiv tilstand av sinte gjære. Klager om tilstanden til moderne software engineering formere overalt jeg ser. Scrum , state-of-the-art prosjekt-ledelse metodikk, er under angrep: "Jeg kan bare håpe at når Scrum går ned den ikke tar hele Agile bevegelse med den, " sier Robert Martin, klagende om elitisme og fremveksten av meningsløse "Scrum Master" sertifiseringer. Pawel Brodzinski nedvurderer programvare sertifiseringer fra en annen vinkel: «Det synes sertifisering evaluerer mennesker uavhengig og objektiv. Dessverre er det også ganske mye ubrukelig. "

Selv test-drevet utvikling - forestillingen om at en utvikling lagets automatiserte testene er enda viktigere enn selve programvaren de skriver, og bør skrives først - blir kritisert. Når denne troen virket nærmest ukrenkelige (. Men i min erfaring de fleste av bransjens betalte det bare lip service) Men nå Pieter Hintjens argumenterer ". Jo mer du teste programvare, jo verre blir det" Peter Sargeant enig : "The Hele konseptet av Test-Driven Development er hokus, og omfavner det som din filosofi, kriminell. "

Ingen av de ovenfor er feil. Morris er eksegese av den problematiske prosessen med iOS app utvikling er spot on: under glatte utsiden av Apples XCode miljø og Objective-C språk løgn squirming Lovecraftian redsler fra 1980 som preprosessor makroer, skoger av kryptiske kompilere / link flagg og stier, ordning / prosjekt / target forvirring, er etc etc etc. Android utvikling bedre på noen måter, men anbefales Eclipse miljøet er stygg, clunky og noen ganger bare så vidt forståelig. Sertifiseringer synes for meg (med noen unntak) for det meste å være røde flagg som advarer: ". Denne personen mener at bare lære et nytt verktøysett er en betydelig prestasjon som fortjener anerkjennelse" Test strategier må tilpasses for problemet, ikke den andre veien rundt.

Men jeg slo av hvordan sinne og frustrasjon sitert ovenfor er så ute av sync med min egen erfaring. Jeg har skrevet kode for penger i tyve år, med en seks-års interregnum 2003-2009, fordi jeg fikk en bok avtale og brukte den tiden å skrive romaner på heltid. Da jeg kom tilbake til programmering for to år siden, ble jeg slått av hvor mye bedre ting hadde fått. Ham-handed språk som Perl og C + + har vært i stor grad erstattet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar