En anonym leser skriver: "The Atlantic har en historie om den langsomme tempoet i teknologisk innovasjon i høyere utdanning, fremhever motvilje av mange universiteter å ta deler av deres pensum på nettet. '[L] ack finansiering er ikke den eneste grunnen til at den tradisjonelle universiteter og høgskoler er ikke reagerer med egne strategiske oppkjøp. I alle bransjer er det vanskelig å overbevise vellykket incumbents at innovasjoner i den lave enden av markedet virkelig betyr noe. Det var sant, selv for Sonys Akio Morita, som toppledere ikke som sine Walkman, som ikke hadde innspillingen evnen, det virket smartere å fokusere på mer sofistikert produkter for den høye enden av forbrukerelektronikk markedet Hensynet til tradisjon og akademisk frihet gjør det spesielt vanskelig å gjennomføre tilsynelatende lav kvalitet innovasjoner i høyere utdanning. . Men det er sant i varierende grad i alle bransjer. Hvorvidt virksomheten er datamaskinene chips eller stål, vellykkede monopolistene har problemer med å svare på disruptive teknologier, ofte før det er for sent. "
Les mer i denne historien på Slashdot.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar