lørdag 10. september 2011

Inne Austins Capital Factory 2011 Demo Day

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/da_yOYdJ02I/:
Capital-Factory

Redaktørens Merknad: Jacob er en Venture førsteamanuensis med Shasta Ventures . Før han kom til Shasta, jobbet Jacob ved Microsoft BizSpark programmet og var "business guy" på VentureBeat. Følg @ jacob på Twitter her .

Det var en helt perfekt dag i Austin denne siste onsdag, et temperert og breezy 89 grader. Den type dag som virket moden med muligheter. Austins oppstart samfunnet samlet i hopetall ved Universitetet i Texas for å høre plasser fra de fem selskapene debuterer ut av Capital Factory , Austin er sommer oppstart gasspedalen. The vibe det var optimistisk og full av energi.

Oppstart samfunnet i Austin går veldig bra, hvis hendelsen var noen indikasjon (i ettermiddag også vi så demoer fra 15 av de beste og smarteste i Austin overordnede). Selv relativt små siden Silicon Valley eller New York, på "Silicon Hills" har en av de mest tett sammensveiset og samarbeidsvillig av noen jeg har opplevd.

Her er en rask titt på hver av de fem 2011 Capital Factory selskaper. Vi så veldig polert presentasjoner og med et felles tema for selskaper som arbeider på en virkelig stor mulighet, men med fokus på innledende vertikaler der de kunne vise trekkraft og gjør tidlige fremskritt. Jeg tror dette er en (god) gjenstand av Austins pragmatisme, og styrken i markedsføring, salg og forretningsutvikling.

StoryMix Media ble grunnlagt av mann og kone team Ariane og Mike Fisher, gjør StoryMix Media endelig alle de korte videoene du tar opp med iPhone og Flip kameraene nyttig. Det er typen som Animoto for video.

Med en proprietær backend auto-edit-and-skjøting teknologi, gjør StoryMix du enkelt lage, publisere og dele korte videoer med familie, venner og Facebook. Ta et Color-esque tilnærming med deres kommende iPhone-app, gjør de det enkelt for folk på samme hendelse, som et bryllup, for å ta videoer og laste dem opp til en sky-basert dashbordet som kan samarbeide organisert i en sammenhengende video og publisert til Facebook for å merke alle dine venner i deres pinlige bordet-dansende øyeblikk.

Eksempelet videoene vi så så flott ut. Selskapet fokuserer først på bryllup markedet, som er et opplagt valg. Selskapet fortalte oss at mindre enn 1 / 3 av alle bryllup har videography, til tross for utallige milliarder som ellers er brukt på anledningen.

Kritikk: Mens de fokuserer på målrettet mot et enkelt vertikalt, og nådde lønnsomhet, og heve engel penger til drivstoff kundeakkvisisjon markedsføring generelt, er dette en ren forbruker spiller der du vil ha absolutt fravær av friksjon og du ønsker å oppmuntre til off-label bruk tilfeller og kreativitet. Deres utgangspunkt produktet er priset til $ 99. De bør vurdere en freemium modell for å få så mange brukere som mulig og senere tjene penger for førsteklasses service (se: Animoto).

Helpjuice automatisk oppdaterer bedriftens hjelpe side. Grunnlegger Emil Hajiric er en 18 år gammel wunderkind som nylig flyttet fra Bosnia til Austin.

De fleste oppstarter er i bransjen for å skape et solid selskap med fremragende kundeopplevelse, og som sådan er etterbehandles å reagere raskt på produktet eller teknisk støtte problemer. Men får supportteam deluged 24 / 7 via vanlige spørsmål som kan være lett answere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar