mandag 5. september 2011

Hvorfor holde opp med RSS er giftig til produktivitet, forstanden

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/OzR-uL9zHQ8/why-keeping-up-with-rss-is-poisonous-to-productivity-sanity.ars:

På denne lange Labor Day weekend i USA, vi gir deg et sett av debattinnlegg fra ulike Ars forfattere og vi har gjerne ha deg med i samtalen i kommentarfeltet.

På overflaten virker RSS flott for de av oss som ønsker å holde deg oppdatert på alt som skjer på Internett, og mener jeg alt. Som for meg, jeg bruker RSS jevnlig med fem minutters intervaller for ganske mye hele tiden mens jeg er våken. Jeg bruker RSS for både arbeid og personlige grunner, det hjelper meg å holde orden på praktisk talt alle tech nettsted som teller for å sikre at jeg aldri mangler noe, pluss at den lar meg sørge for at jeg er på toppen av mine venner "og familiens liv via sine blogger. Hvis ikke for RSS, kunne jeg aldri holde opp noe. Eller ville jeg?

To ganger i så mange uker i løpet av måneden av august, ble jeg tvunget til å gå uten min dyrebare RSS feeds. Detaljene betyr ingenting, det var tekniske begrensninger på min Internett-forbindelser på den tiden, men mine erfaringer under og etter The Great pauser fra RSS virkelig åpnet øynene mine for hvordan unødvendige det kan faktisk være i livet mitt. Ikke bare gjorde jeg klarer å holde seg på toppen av de viktige tech ting helt fint, jeg var raskere og mer produktiv mens du arbeider. Jeg har også gjort flere bevisste beslutninger om hvor personlige ramblings jeg egentlig ønsket å lese til enhver tid, noe som øker mitt fokus og forståelse av de poster mens du fjerner den tunge vekten av skyld og plikt til å holde tritt med alt.

Tør jeg si det, men kvaliteten på mitt liv og arbeid forbedret når jeg gikk uten RSS. Og jeg tror det kanskje for deg også.

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar