mandag 5. september 2011

Ett Medical Hever $ 20 millioner for Modern legekontor

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/e5sUG-l9uyE/:
One medical

Det er 2011, men de fleste legekontorer er fortsatt fast på 1990-tallet når det kommer til pasient-vendt teknologi. Resepsjonisten har sannsynligvis en datamaskin for å administrere avtaler, men vanligvis du fortsatt logge deg inn på papir, fylle ut skjemaer på en utklippstavlen, og legen din er avhengig av et løst bundet bunke papirer for å kontrollere din journal. Tom Lee prøver å endre dette fra grunnen av med en Medical Group , venture-støttet primærhelsetjenesten praksis grunnla han et par år siden hvor han er konsernsjef.

På fredag ​​stengte han en $ 20 millioner serie E, ledet av Maverick Capital, med Benchmark, Oak Investment, og DAG Ventures deltar. Den nye runden bringer den totale kapital siden 2007 til $ 46.5 millioner.

Ett Medical driver 9 legens kontorer i San Francisco og New York, og vil åpne 5 mer i år, å utvide til Silicon Valley og Washington, DC Pasientene kan planlegge avtaler online, be om resepter, få lab resultater digitalt, og se deres personlige helse sammendrag online . Leger kan få tilgang til medisinske journaler elektronisk (Ett Medical utviklet sin egen elektroniske pasientjournal med leger og pasienter i tankene, og ikke administratorer). En fordel av å ha digital pasientjournal er at pasienter kan besøke ethvert kontor siden alle leger har tilgang til sine poster.


Nye pasienter kan delta på nettet, og betale online. Den har også egen iPhone-app for planlegging avtaler. Enkle spørsmål som kan rettes via e-post eller iPhone app er gjort digitalt i stedet for å kreve et personlig besøk. Og når pasienter går i, kontorene er lyse, luftige og moderne.

Alle av denne teknologien, som er en kombinasjon av off-the-sokkel og proprietære systemer, er rettet mot å redusere administrative kostnader og forbedre opplevelsen for både leger og pasienter. Lee kontraster hans tilnærming til legen praksis ledelsen bevegelse av 1990-tallet, en investering kjepphest som så hundrevis av legens kontor rullet opp i større operatørselskaper. "The PPM bevegelsen på 90-tallet var ikke fundamentalt reengineering av arbeidsflyten på legekontoret eller forbedre opplevelsen," sier Lee. PPMS ble drevet av administratorer. Ett Medical er drevet av leger. Sin tilnærming er å "reengineering av legekontoret for å bli mer pasient-sentrerte med mindre administrative overhead."

Mens de fleste primærhelsetjenesten legekontorer ansette 03.05 til 04.05 støttepersonell per lege, One legekontor klare seg med 1,5 støttepersonell eller mindre. Hva gjør det med disse effektiviseringsgevinster? "Vi investerer at tilbake i lege-pasient forholdet," forklarer Lee ", så de har mer tid til å svare på spørsmål og ha en thoutghful diskusjon abouit helsetjenester valg." Ett Medical aksepterer de fleste forsikring, men også gebyrer en årlig medlemsavgift på $ 149 til $ 199 for alle de ekstra bjeller og fløyter.

Lee var selv utdannet som lege før han ble lei med helsevesenet og gikk på Stanford Business School. Han ble deretter en co-grunnlegger av Epocrates , en populær mobil app som brukes av leger for å se opp legemiddelinteraksjoner og omsorg for pasientene. Lee ledet utformingen av mobil og web-produkter på Epocrates. Nå er han bruker teknologi til å redesigne hele primærhelsetjenesten opplevelse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar