fredag 30. september 2011

Googler Bygger nettsted som viser deg hva Top Tech Selskaper Pay

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/W3nFECvRoIY/:
Screen Shot 2011-09-29 at 7.32.44 PM

Siste natt på en uformell samling av tech mennesker, sammenlignes noen Silicon Valley til en "Las Vegas for folk som ønsker å gjøre crazy shit" likhetstegn mellom ventureselskaper og engel investorer å gamblere slags.

Vel, hvis investorer er gamblere, og startups er hender med kort, hva som gjør ingeniører? Jeg vet ikke (i Vegas analogien jeg Hunter S. Thomson), men at det virker som de får betalt mye.

Forsøk på å matche opp faktiske tallene til at "mye," Google Customer Solutions Engineer Gareth Jones har satt opp et nettsted som heter TechCompanyPay , som lar deg omfattende søke etter det $ $ ulike stillinger vil betale på tech heavy hitters, fylt med LinkedIn linker for sa posisjoner slik at du kan sette ansikter til et beløp.

Ifølge TechCompanyPay, de fem beste tech selskaper, i form av Moolah doled ut, er Twitter: betale $ 120k i gjennomsnitt, Apple: betale $ 113k i gjennomsnitt, LinkedIn: betale $ 112k i gjennomsnitt, Facebook: betale $ 110k i gjennomsnitt og til slutt (som overrasket meg) Google, på 104k.

I en ansvarsfraskrivelse Jones sier at opplysningene på nettstedet er "veldig nøyaktig" - sannsynligvis bruker H1B plater - men som de fleste spørsmål av lønnen skal sannsynligvis bli vurdert fra sak til sak. Og incase noen ble nysgjerrig, gjør et Customer Solutions Engineer hos Google $ 86k.


Firma: Google
Nettside: google.com
Lanseringsdato: 9 juli 1998
IPO: NASDAQ: GOOG

Google tilbyr søk og reklametjenester, som til sammen har som mål å organisere og tjene penger informasjonen i verden. I tillegg til den dominerende søkemotoren, og tilbyr et mangfold av elektroniske verktøy og plattformer, inkludert: Gmail, Maps og YouTube. De fleste av Web-baserte produkter er gratis, finansiert av Googles svært integrert elektronisk annonsering plattformer AdWords og AdSense. Google fremmer ideen om at reklame skal være svært målrettet og relevant for brukerne og dermed gi dem en rik kilde til informasjon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar