fredag 30. september 2011

GetComparisons: A Tale Of The Tape for noe

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/tK2SZyYIOe8/:
Screen Shot 2011-09-29 at 10.36.41 PM

Nexus S eller iPhone? Kindle brann eller iPad? Samsung TV eller LG TV? Når folk prøver å gjøre slike beslutninger, de vanligvis ser etter så mye data som mulig slik at de kan sammenligne valg. For mange gadgets, er det relativt lett fordi du kan sammenligne lignende specs som CPU-hastighet, RAM, skjermstørrelse, etc. Men hva med alt annet? Det er det oppstart GetComparisons går etter.

De tar sikte på å være "Epinions for sammenligninger," grunnlegger Akshay Arabolu sier. Tjenesten handler om å samle brukeren skriftlig produkt anmeldelser og formatere dem på en slik måte at det er lett å sammenligne ting. Mens en tjeneste som gdgt gjør en god jobb med dette for gadgets, fant Arabolu en smerte poeng i å prøve å finne ut om han skal bruke WordPress eller Tumblr for blogging. Så det er den tjenesten han satte ut for å bygge.

"Vi ønsker å eie den mindshare for sammenligninger på nettet," Arabolu sier. "Men vi ønsker ikke det å være Britney Spears versus Lady Gaga - vi ønsker å fokusere på produkter og tjenester som folk bruker tid og penger på," fortsetter han, og bemerker at de begynte med web-produktene, men nå utvider sitt virkeområde. Det handler om hva sammenligninger brukerne er interessert i å se, bemerker han. Alle kan be om en gjennomgang på området.

Og igjen er det brukerne som deretter befolke anmeldelser. «Vi gir en mal for anmeldelser," Arabolu forklarer. "Det er et sted i midten av Quora og Yahoo Answers," fortsetter han, og bemerker at de ønsket å gjøre det så enkelt som mulig, men også gjøre det robust nok til å gi god informasjon. Anmeldelser funksjonen individuelle egenskaper som går fra en til fem stjerner ( jeg ikke elsker 04:59 stjerne system , som jeg forklare her). Men det er også god plass for brukere å forklare sine rangeringer.

Når det gjelder frykten for at folk kan spillet et slikt system, sier Arabolu sin forpliktelse til åpenhet i de vurderinger vil redusere det. Faktisk er planen å la offisielle representanter for bedrifter fylle ut specs og forklare funksjonene til produkter så lenge de er riktig identifisert som ansatte av merkevaren.

Arabolu sier at han begynte å bygge GetComparisons et år siden med to entreprenører. I mars i år, hyret han sin første heltids ansatt, og nå er de et team på fem. Den Atlanta-baserte oppstart kom min vei etter at jeg gjorde en diskusjon for et par måneder siden og ble enige om å sette seg ned med et selskap i publikum som stemte på av CommonRed samfunnet. De slo ut 52 andre oppføringer, så klart har noen mennesker å trekke for dem.

GetComparisons ble akkurat ferdig med en ny redesign denne uken. En ting du ikke finner noe på nettstedet: annonser. "Vi brukte for mye tid på UI vår," Arabolu sier.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar