fredag 30. september 2011

Du vet hva som Cool? Ikke Myspace

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/im49JYIr5Yg/:
Screen Shot 2011-09-30 at 1.09.54 AM

Myspace frelser Specific Media permitterte 8% av sine ansatte i går, ca 50 personer. De permitterte var hovedsakelig Myspace ansatte, ifølge en kilde, sannsynligvis ivrig venter på sin sluttpakke; ". Folket at [sic] fikk slippe feiret fordi Specific Media ikke har en anelse hva jeg skal gjøre"

I de siste tre månedene Specific Media hadde gått fra den spennende nyervervelse lukt til post partum depresjon virker det som, nylig nedtrapping sommerens store Myspace nylansering planer på grunn av ugunstige fremgang.

Vi lenestol tech entusiaster kan påstå at dette var uunngåelig, men etterpåklokskap er 20/20 spesielt når du vurdere ambisjonene Specific Media holdt for selskapet nøyaktig tre måneder siden, håper at Myspace kunne finne trøst i som en plattform for premium kjendis elektronisk innhold.

På sitt grand entré på Myspace salg dag, slentrer Specific Media co-grunnleggere Tim og Chris Vanderhook inn HQ å samle troppene - hovedsakelig med nyheten om at tidligere Mouseketeer og nåværende superstjernen Justin Timberlake ville også ha huden i Myspace spillet. En av disse tropper besluttet å ta opp tale for det uendelige, som du kan lytte til over i sin helhet.

Det er en ganske fascinerende opptak - i tilfelle noen ved HBS er i behov av en ekstra case study ...

Med deres Pollyanna-esque entusiasme, er Vanderhooks utgangspunktet gjør den klassiske feilen visse ad nettverk gjør, tenker at fordi de har annonser de kan bli et innhold eller medieselskap. Store medieselskaper start med media. Alle kan selge annonser, men å skape bra innhold er en kunst.

Deler av diskusjon jeg fant endearing ...

"Vi ønsket å flytte fra bare reklame stykket og virkelig bli et digitalt medieselskap."

"Det vi var ute etter var" Kan vi finne en eiendom som har skala og rekkevidde og virkelig passer regningen at vi kunne matche opp med vår annonsering infrastruktur og deretter gå hode til hode med Yahoo, gå mann mot mann med Facebook, kan du gå head til hodet med AOL, gå mann mot mann med AOL. Gå head to head med Microsoft? "

Yikes.

"Vi vokste opp i Sør-California. Vi elsker Myspace. Dette er en ikonisk merkevare, vi planlegger å bringe tilbake hva Myspace skulle være. Vi ønsker å investere i virksomheten. "

"Vi fyrte opp, Justin [Timberlake] er skutt opp. Han kan ikke vente med å samhandle "

"Jeg tror det er ganske enkelt, mener jeg du ser på Myspace, har det en stor plattform, flott teknologi, 70 millioner mennesker fortsatt bruker nettstedet. Folk kan snakke om nedgangen, men det er bare en ting mangler, det

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar