mandag 1. august 2011

YouTubes Creator playbook: Din guide til å oppnå Internet Fame *

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/tUuPSxR-toI/:

Ønsker du å slå deg selv (eller vise) til en YouTube-stjerne, men vet ikke hvor du skal begynne? YouTube er ute etter å hjelpe - videoen portal har lansert en omfattende guide som beskriver hvordan innholdsprodusenter bør nærmer plattformen og hvilke funksjoner de kan dra nytte av. De 70 side guide har en passende tittel: The Creator playbook .

Det nye dokumentet ble diskutert i dag på VidCon konferansen i Los Angeles, og er en del av YouTubes bredere mål å hjelpe skaperne produsere innhold av høy kvalitet (YouTubes siste oppkjøp neste nye Networks er drivkraften bak dette oppdraget).

Selvfølgelig er YouTube raske til å klargjøre at mens dette bør være en nyttig guide, det er ikke noe som er garantert. Det er egentlig bare en godt gjennomtenkt sett av beste praksis - hvis innholdet er ikke noe bra, optimalisere de første fem sekundene av videoen din ikke kommer til å være mye hjelp. Fra første side:

Skaperen playbook er ikke en samling av regler eller garantert "triks" for å få flere visninger. I stedet presenterer den beste praksis, optimalisering tips, og foreslått strategier for å bygge publikum og engasjement på YouTube. "

Dokumentet er et heftig 70 sider lang, men er ikke så skremmende som du skulle tro. YouTube har brutt alle sine miniguides inn i tre seksjoner: Programmering og produsere, Forlag & Optimization, fellesskap og sosiale medier. Og hver spiss innen en seksjon gir en at-a-blikk oversikt over hvor lang tid det vil ta å implementere (den enkle de er fem minutter, jo vanskeligere er de en dag eller mer), som beregninger spissen vil påvirke, og hvor mye av en effekt innhold skapere bør forvente.

Noen av temaene vil være åpenbart for TechCrunch lesere (bruk Facebook og Twitter mye!) Men det er usannsynlig at du allerede vet alt der inne. Delene skisserer hvordan video metadata kan påvirke din søkeresultat rankings er spesielt nyttig - og det er en sjekkliste på slutten kan du kjøre gjennom hver gang du laster opp en video.

Merk at mens det er en hel seksjon dedikert til thumbnail optimalisering, er det ingenting der inne om å bruke en kvinnes cleavage som thumbnail bilde, som synes å være en merkelig populær strategi på området.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar