mandag 1. august 2011

Spør Ars: hvordan bruker jeg finner kommandoen i en rørledning?

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/QBpBLjkCbus/ask-ars-how-to-use-the-find-command-in-a-pipeline.ars:

I 1998 var Ask Ars en tidlig funksjon av den nylig lanserte Ars Technica. Nå som da, det handler om dine spørsmål og samfunnet vårt svar. Hver uke vil vi grave i våre spørsmål bag, gi våre egne ta, og deretter trykke på visdom av våre lesere. For å sende inn ditt eget spørsmål, se vår nyttige tips side .

Q: Jeg vet jeg kan bruke find kommandoen på kommandolinjen for å finne filer, men hvordan bruker jeg den med andre kommandoer for å utføre en reell oppgave? Hva er forskjellen mellom -exec parameter og rør inn xargs ?

Den find kommandoen er en standard verktøy på UNIX og Linux-systemer. Det vil recurse gjennom katalogen strukturer og se etter filer som samsvarer med brukerens angitte parametere. Det finnes en rekke ulike søk operatører som kan brukes sammen for å oppnå finkornet fil matching.

I denne opplæringen, vil jeg forklare hvordan du bruker find kommandoen med flere vanlige søkeoperatorer og så skal jeg vise deg noen eksempler på hvordan du bruker find kommandoen i en rørledning.

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar