mandag 29. august 2011

Å være Høyre

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/U9IG3a6qzpM/:
lincoln

En av Steve Jobs 'mest ødeleggende talenter er å vite når han har rett. Ved han mener jeg han og hans team av dyktige designere, ingeniører, supply chain Wranglers, og teknologer. Stående klapp når alternativet er verre er en vanskelig flytte til gjøre, men en Apple henhold Jobs har gjort et varemerke.

Ta iPhone 4 og dens berømte brutte samtaler krise. Jobs svarte med å levere en software oppdatering, sammenligner problemet til andre konkurrerende tilbud, og gir en gratis sak til dem som allerede hadde kjøpt telefonen, og gjør en avtale med Verizon å fikse det virkelige problemet: AT & T. Du kunne se løse i strategien. Dette er hva vi har oppdaget, er dette hva vi vil gjøre, bet vi du vil feste med oss. Han hadde rett.

Samme melodi med plateselskapene. Hadde de ønsker å fortsette å hemorrhage inntekter og ødelegge begrunnelsen for å bygge støtte for nye talent? Eller gjorde de vil godta en strategi som ville gi dem litt hjelp i overgangen til en digital framtid på bekostning av en mektig partner som noen ganger virket som en gatekeeper. Underliggende beregningen var erkjennelsen av at ingen andre i teknologibransjen sto en sjanse for ruting rundt kartellet og gå direkte til publikum.

Gjennom årene siden han returnerte til Apple, og selv før med NeXT maskin, la Jobs ned markører som han ikke ville trekke seg tilbake. Disketter var en enkel samtale, som lyd-og videofiler overveldet formatet. CDer var neste, raskt etterfulgt DVDer, som TV og film media blåste ut fysisk lagring modell. Men som med WiFi på iPhone, innføring av nettverkslagring som standard medium kjørte buildout av disse teknologiene.

Det tok noen tunge løft for å få AT & T å la WiFi inn i basen plattformen. Transportøren korrekt konkluderte med at det ville legge press på sine cash cow SMS, og pålagt begrensninger på 3G båndbredde for nedlasting av musikk, video og programmer i retur. Likevel blåste e-post og web surfing gjennom forventninger, tvinge selskapet til å bygge ut sitt nettverk så fort som det kunne. Antennagate var i virkeligheten mer om omformingen av telefonen til en mobil datamaskin.

Når Android-telefoner viste samme bruksmønstre, holdt Jobs presset på med iPad, restarte PC som et nettverk-sentriske enheter sans DVD-stasjon og enda en adresserbare harddisk for alle og formål. Igjen utelukkelse av Flash var en sta arrangement i starten, men snart ble det klart at Apple var omdefinerer laptop OS rundt en ny plattform, app, som wrappered rundt nettleseren og ikke den andre veien rundt. Ved å utelukke plug-ins og på samme tid åpningen HTML 5 som lavere nivåer dev miljøet, tok Jobs fordel av Android konkurransen å heve båndbredden innsatsen enda en gang.

Mye er gjort av AppStore krav for å ta 30% av abonnement, men ved å bevare HTML 5 alternative jobber i kraft markeder app modellen ved sammenligning. icloud svekker Android åpen argumentet med untethering nedlasting fra stasjonære maskinen, samtidig destabilisere hele konseptet av desktop og til slutt bærbare også. Floppy, disk, 3G, OS, filsystem, poster, nedlasting - hver lynchpin er deprecated i favør av en sky-hosted avanserte rik klient plattform. Mest imponerende, stakk Jobs til en premium prismodell før resten av markedet ble tvunget til å innhente og tape mot Apples slagkraft med volum leverandører.

Nylige hendelser har understreket styrke innovasjon, slipp, stand pat modell. HPs overgivelse på hardware er så mye om cloud computing som det er om iPad, men Googles Motorola oppkjøpet er et klart signal om at publikum ikke vil forlate apps. Sammenbruddet av TV nettverk var allerede i gang som studioene søkt å unngå plateselskapenes skjebne, men iPad sendte det ov

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar