fredag 5. august 2011

NewMe Accelerator, med formål å oppmuntre Svart Tech Entreprenører, har fått sin første Demo Day

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/RYOWTcBATsA/:
Screen shot 2011-08-04 at 8.21.25 PM

I går noen spurte meg om årsaken til at stiller i de fleste av mine avatar bildene er dumt er fordi ellers ville jeg nødt til å forholde seg til folk hele tiden å bringe opp det faktum at jeg ikke "look" som jeg skal fungere i teknologi, noe som betyr at jeg 'ma (relativt ikke nerdete) kvinne. Mens jeg hadde aldri bevisst tenkt på det om det, er svaret ja ("dumt" minst er off-putting, mens "kvinne" betyr bare "har ingen anelse om tech").

Begrepet minoritet i Silicon Valley er litt unikt, White, asiater og indiske menn er relativt godt representert, mens latinos, svarte og kvinner ikke er det. Av en eller annen grunn vi som et samfunn har en tendens til å være eksklusiv for en ekstrem, jeg mener, folk brukes til å gi Arrington guff for å være en advokat (!).

Hvis Mike og jeg har det "tøffe", de næringsdrivende på NewMe , den første oppstart gasspedalen targeting svart grunnleggere spesielt, det er tusen ganger tøffere med hensyn til ser ut som de skal arbeide i tech (kvinner utgjør 23,8% versus afrikansk-amerikanere 1,5% av arbeidsstokken henholdsvis). Som Central.ly co-grunnlegger Chris Bennett fortalte meg: "Det er ikke minoriteter i tech, er det bare ikke. Et av problemene i svart tech samfunn er at det ennå ikke er et fellesskap. "

Co-grunnlagt av Angela Bennett (wow, kvinnelig og en minoritet - en dobbelt whammy) og Wayne Sutton , prøver NewMe å bøte på dette ved å gi Silicon Valley eksponering for African American-ledede nyetableringer, ved å gi dem tilgang til bolig, ressurser, og mentorer fra topp Silicon Valley-selskapene (for eksempel er Google en investor og startups har jobbet ute av Tagged kontorer). I stedet for investering, sikter inkubator for å gi verdi ved å gi en støttende fellesskap.

På spørsmål om hvorfor det var en slik mangel på minoriteter i tech-sektoren en hva vi kunne gjøre for å bøte på det, Benton referert til investor Dave McClure er svaret når de blir spurt det samme spørsmålet på en tech hendelse, at folk investerer i det de vet, mønstergjenkjenning enten de gjør det eller ikke.

Ifølge Bennett, som vurderer å åpne opp programmet til Latinos neste, er løsningen å gi minoritetene mer eksponering, "Vi kan vise mer mangfold i hva gründerne ser i media," sa hun "Så at en gutt som leser CNN eller Huffington Post [eller TechCrunch] kan se at det er tilgjengelig. Vi trenger gründere som er mer vellykket, heve penger og ha kommer ut, og det kan ikke bare være en person, må det være flere mennesker. "

Said mentor, og Foursquare leder av inntjeningsmulighetene, Tristan Walker, "Jo mer vi kan utsette Valley til hva vi vet ikke bedre av at alle er innenfor stabelen, fra venture-kapital, gründere til forbrukerne, og det er hva dalen handler om, sourcing de beste produktene og ideer og talent. "

Her er en liste og kort beskrivelse av hver NewMe oppstart i sin første årsklasse, nedenfor.

Blyant Du In

Ligner på Styleseat, men med mer fokus på avtale setup funksjonalitet, Blyant Du In er som en OpenTable for salong avtaler.

K

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar