onsdag 31. august 2011

iPhone App nedlastinger Drop In juli Incentivized Install Crackdown å skylde (Thank?)

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/YuAe-4Kv8Ok/:
fiksu

Markedsføring teknologiselskap Fiksu har gitt ut nye data som viser en nedadgående trend i mobile programinstallasjoner på iPhone. Økningen i grove trekk er marginal, gitt størrelsen på iPhone bruker base, men enhver ikke-bevegelse oppover er nysgjerrig.

Sier Fiksu var det en nedgang fra 4.505 million iPhone app installeres per dag i juni til 4.25 million app installasjoner per dag i juli.

Den Fiksu App Store Competitive Index måler gjennomsnittlig samlet daglige laste volumet på Top 200 gratis iPhone apps i USA, og hentet sine data fra 2700 millioner mobile app handlinger registrert av programmer på Fiksu for Mobile Apps bruker oppkjøpet plattform. Disse handlingene inkluderer app lanseringer, registreringer og in-app kjøp, blant annet.

Sier Fiksu CEO Micah Adler, "en grunn [for den nedadgående trenden] kan være fravær av incentivized kampanjer som mange hadde brukt for å bulk kjøpe nedlastinger og øke rang. App markedsførere begynner nå å omfordele budsjetter til ikke-incentivized kampanjer som kan levere en høyere lojal bruker konverteringsrate til en lavere netto kostnad. "

Som du kanskje husker, spennes Apple ned på incentivized installeres i april , og begynte avviser apps som bruker pay-per-installere eller tilby vegger fra iTunes App Store.

Fiksu bemerker også at kostnadene for å anskaffe en lojal bruker (i henhold til sine Cost per Lojale Bruker Index) redusert også. I juli, etter fire måneder øker, dyppet kostnaden 5,5% til $ 1,20.

Så er Apples aksjon mot incentivized installerer egentlig skylden her? For dette, vendte vi markedsleder i søknaden distribusjon og inntektsmuligheter, Tapjoy . Interessant var det ingen kommentar.

Men Peter Farago av Flurry Analytics bekreftet at den generelle trenden er riktig fra april til midten av sommeren, men han kunne ikke gå god for Fiksu spesifikke tall. "Med lavere kostpris per oppkjøp fjernes (incentivized installerer), ser vi at prisene går opp," bemerker han.


Firma:
FIKSU
Lanseringsdato:
12/2008
Finansiering:
$ 5,5 m

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar