onsdag 31. august 2011

"Respekt Explorer kulturarv"

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/I6FfBOtwKuM/:
8816

Når bildene begynte sirkulerte i går av det nye grensesnittet for Windows Explorer i Windows 8, var jeg sikker på at de var en spøk. Sannelig, dette var en Onion mock-up. Eller kanskje de var fra noen Apple fan gjør narr av Microsofts estetikk som mer er ganske ofte ... more. Jeg mener, det er ingen måte at dette er noe Microsoft kunne faktisk utgivelsen - og enda mindre i 2012, ikke sant?

Feil.

Som Windows-sjef Steven Sinofsky og Windows ledergruppe medlemmet Alex Simons detalj i lengde på Building Windows 8 blog, disse skjermbildene er svært reell. Og ikke bare det, har hele Windows-teamet klart gjort omfattende undersøkelser og sette omfattende tid inn i denne funksjonen. Det er nøyaktig hvorfor de er gol på bloggen deres. Hele innlegget skriker: "se hvor mye lekser vi gjorde!"

Samtidig er det en undertone til innlegget: Microsoft er nervøs. De er å legge ut disse screenshots nå så de kan få feedback. For meg tyder dette på at mens Microsoft er sikre på at de gjorde leksene sine, de er faktisk ikke sikker på selve produktet. Heller ikke bør de, gitt reaksjon.

Selv om det skulle være noen overraskelse at Apple diehards misliker utformingen av den nye Windows Explorer, selv massevis av Windows overvåkere er skeptisk . Men etter mitt syn, er dette verre enn den typiske " Microsoft har ingen smak "kritikk. Design og brukergrensesnitt her er ganske enkelt en av de verste tingene jeg noen gang har sett i noe programvare - si noe som kommer til å bli brukt av hundrevis av millioner av brukere.

Det er ikke bare at det er ekstremt rotete, ujevn, og forvirrende (som alle er det), er det at det viser at en massiv del av Microsoft er på vei i feil retning når i kommer til fremtidens databehandling. Det er min tro at enkelhet og eleganse blir stadig kommer til å vinne i dag som databehandling fortsetter å være vevet inn i vår hverdag. Denne Windows Utforsker katastrofen viser at Microsoft mener det motsatte.

Kanskje jeg tar feil. Microsoft, tross alt, er en av de største selskapene i verden som gjør milliarder av dollar i inntekter hvert kvartal. Men jeg har sagt dette ting de siste årene. I den tiden har Apple, et selskap som utstråler akkurat hva jeg snakker om, steget fra asken til å bli den mest verdifulle selskapet på planeten - hoppe langt foran du-vet-hvem.

I mellomtiden er pc-produsentene, Microsofts viktigste partnere i kampen for fremtiden, faller som fluer. HP, nummer én PC maker i verden, prøver å selge unna sine PC virksomhet. Acer, nummer to PC-maker, bare postet en kvartalsvis underskudd for første gang noensinne.

Men igjen, kanskje jeg er gal. Kanskje jeg er ute av touch. Så jeg kjørte en avstemning i går for å se hva en større skjærer av befolkningen mener om dette nye Windows Explorer grensesnittet. Etter over 1300 stemmer, og resultatene er som følger:

  • 47% stemte for "Det er forferdelig"
  • 8% stemte for "Det er flott"
  • 19% stemte for "Det er greit"
  • 26% stemte for "Det er det verste jeg noensinne har sett"

Det er 73 prosent som hadde en negativ reaksjon på funksjonen.

Jada, antar jeg du kan argumentere for at mange av mine Twitter etterfølgere er sannsynlig å være pro-Apple. Men jeg satte avstemningen på Google + en

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar