onsdag 31. august 2011

Garmz Dreier For å bli Lookk, har som mål å forstyrre Fashion Industry Cycle

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/OlMZsWFvja8/:
77952v5-max-250x250

Som en catwalk-modell svingbare på rullebanen, Garmz, en oppstart som gjør kommende mote designere til å kutte ut den tradisjonelle nettverk av kjøpere og selger klærne rett til forbrukere, er i dag omprofilering som Lookk og lansering av nye Seed investering.

Eden Ventures har tatt ledelsen på investeringen. Vilkår var ukjent, men kilder sier Eden gikk inn for like over £ 500.000. Andre Angels investorer har sluttet seg til runde inkludert 500 nyetablerte grunnlegger Dave McClure, Kima Ventures, og Angel investorer Sherry Coutu, Richard Titus, Tom Hulme og Net-a-Porter gründeren Carmen Busquets. Oppstartstiden er en tidligere 2010 Seedcamp vinner og tok standard £ 50.000 investering da.

Lookk lar nye motedesignere laste design - dette er da stemt på av forbrukerne. Den vinnende design er produsert av Lookk egen in-house drift med Lookk ansvarlig for produksjon, distribusjon og utbetaling av stykkene, inkludert alle tilhørende kostnader.

Som du kan forestille deg det er mange aspirerende motedesignere som ville hoppe på en slik sjanse til å hoppe-frosken relativt saktegående moteindustrien.

Andreas Klinger, co-grunnlegger og COO of Lookk, sier navneskiftet betyr ikke en endring i forretningsmodell eller retning av selskapet, men mer et forsøk på å bedre reflektere sin appell til designere. Det nye nettstedet er sikkert mye bedre å se at den forrige inkarnasjon.

Han forklarer at det tar flere år å få et rykte som en motedesigner blant de kjøpe nettverkene. "Kjøpere kan ikke stole på nye designer navn til å selge så kan de ikke lager sine klær og forbrukere kan ikke kjøpe det LooKK løser dette problemet ved å bestikke designere og forbrukere sammen," sa han.

Men jeg tror det sosiale aspektet ved Garmz ble ikke går så viral så kanskje det kan. Området har 16 000 Facebook fans, så ikke så mange som man skulle tro etter et godt driftsår. Dette forklarer kanskje den re-merke.

Nettstedet ansikter også noen konkurranse slags. NotJustALabel.com er en markedsplass for avant-garde fashion, for eksempel. Men ingen andre sider hele ende til ende prosessen hele veien opp til inngåelse av designene. Dette skaper en barriere for oppføring mot konkurranse, noe som Lookk kan utnytte.

McClure sier de verbalt enige uformell form for et år siden, men dokumentasjon tok lenger tid enn forventet. Han sier at teamet kombinerer "Flott design følsomhet, SEO struktur - en god kombinasjon av tech en visuell design ferdigheter. Det er sjelden å finne en kombinasjon av hacker og hipster ferdigheter i ett lag på samme tid. Og jeg psyched om publikum sourcing spiller som Lookk. "

Oppstartstiden er ideen om Tamas Locher, Andreas Klinger og Gilbert Wedam.


Firma:
GARMZ
Hjemmeside:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar