fredag 8. juli 2011

Netvibes Debuterer Kraftig Social Analytics Platform for merkevarer og Agencies

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/5rtMd8QjaaQ/:

Netvibes, et selskap som tilbyr sosiale medier instrumentbord og nyhetsaggregatorer for merker og etater, er debuterte en kraftig ny analyse plattform kveld. Netvibes 'nye sosiale analyse og overvåking plattform lanserer i privat beta, men vil ikke være tilgjengelig for allmennheten før senere i måneden.

Som vi skrev i fjor, Netvibes lanserte Instant Dashboards, som tillater brukere å skrive inn et søkeord på netvibes 'nettsted for å trekke opp en umiddelbar dashbordet som automatisk samler alle de seneste bilder, videoer, nyheter, feeds, søkeresultater, Twitter samtaler og mer rundt det emnet i realtime. Selskapets nye tilbud, Social Pack er gratis å Instant Dashboard produkt som gir merkevaren ledere muligheten til å overvåke og analysere på samme tid.

Plattformens Social Corpus gir deg åpen tilgang til å legge og kontrollere nøyaktig hva kilder (blogger, påvirkere, nyhetsfeeder) å trekke ut data fra. Plus har Netvibes en innebygd bibliotek med mer enn 200.000 opprinnelige innholdet feeds og programmer å velge mellom.

I likhet med analytics plattformer som Radian6, spor Netvibes nevner og emner og gir merkevarer innsikt å forstå disse dataene. Plattformen vil identifisere trender, følelser, påvirkere og ideer. Du kan grave ganske dypt med data også. For eksempel vil ikke bare Netvibes fortelle deg hvem toppen influencer er, men teknologien vil også vise deg hvilke blogger de influencer skrive for, og hva som blir Siad om et merke eller produkt. Og Netvibes vil umiddelbart opprette en ny app bare for å analysere de spesifikke søkeord avslørt av at en influencer og spore dem over tid.

Netvibes kan du også angi spesifikke koder til å spore visse nevner fra bestemte kilder. Netvibes lar ledere for å lage et ubegrenset antall avanserte varsler automatisk overvåke effektiviteten av kampanjer, merkevare omdømme, konkurrenter og til og med utløse handlinger, som å justere kampanjebudsjetter, et nyhetsbrev svar eller påkaller en URL. Varsler kan sendes til hvilken som helst mobil enhet i sanntid.

Mens Sosial Pack plattform kombinert med nyheter aggregator plattformen er absolutt en informasjon overbelastning, kan det være et omfattende verktøy for merkevaren ledere. Allerede mange kjente byråer og merker allerede bruker Netvibes 'enterprise tilbud inkludert Digitas, Coca-Cola, og L'Oreal. Selvfølgelig er bedriften dashbordet ikke billig. Hele Social pakke og Dashboard koster $ 15.000 for dashbordet oppsett, deretter $ 2000 per måned.

Men helt klart store merker er shelling ut kontanter for Netvibes produktet. Og selskapet er lønnsomt på en netto inntekt basis.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar