fredag 8. juli 2011

The Huffington Post UK: mesterstykke eller feilsteg?

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Rfj1CiE96zo/:

For noen uker siden, landet et interessant forslag i innboksen min: jeg ville være interessert i å bidra til politikken delen av snart å bli lansert Huffington Post UK ?

Å være klar, når jeg sier at forslaget var interessant, jeg mener ikke jeg var interessert i å akseptere det: som en generell regel, prøver jeg å bare skrive for gratis når jeg har noe å promotere . Jeg mener jeg var interessert i å lære at Arianna Huffington og AOL var villige til direkte tid og ressurser på å lansere HuffPost UK: et prosjekt som, hvis du tror noen britiske medier kritikere , er så klart dømt til å mislykkes.

Du trenger ikke meg til å fortelle deg at Huffington Post US [Disclosure: HuffPost eies av AOL som eier TechCrunch som blah blah blah] har vært en stor suksess. Med sin blanding av partisan editorialising og kjendis såpe-boksing, forutsatt at det kontrapunkt til stuffiness og balanse av mye av den amerikanske nyhetsmedier. Samtidig, takket være en milliard lysbildefremvisninger av katter lider garderobe funksjonsfeil, klarte den å generere tilstrekkelig reklame dollar for å leie et team av heltids-reportere til å dekke reelle nyheter, og dermed posisjonere seg som et semi-troverdig konkurrent til tradisjonelle aviser.

Og likevel, for alle HuffPost er utvilsom suksess i USA, er det vanskelig å se hvordan en dedikert britisk utgave kan gjøre på langt nær så godt - og ikke bare fordi Storbritannia har knapt en femtedel av befolkningen i USA (California og Texas kombinert tilby flere potensielle lesere enn hele Storbritannia).

For én ting, som Toby Young argumenterer i Telegraph , UK leserne er mindre interessert enn sine amerikanske fettere i hva kjendiser mener om verden. Artikler som Rob Low klager over " Household Betrayal "av sin tidligere husholderske er en ekte trafikk sjåfør i USA, i Storbritannia de ville bli møtt med hyl av likegyldighet.

Men, selvfølgelig, kjendiser representerer en liten andel av HuffPost sin liste over bidragsytere. For hver Hollywood-skuespiller, og har siden hundre venstreorienterte politikere med stemmer for å vinne, tusen forfattere med bøker for å fremme og en million profesjonelle forfattere med øks å slipe - sikkert de vil holde høy kvalitet på innholdet flyter? Kanskje - men også der HuffPost Storbritannia har et problem, i form av Guardian er svært trafikkert, venstreorienterte bloggen plattform Er Kommentar Free (CIF). Oppkalt etter mantraet av avisens tidligere eier og redaktør, CP Scott ("Kommentar er gratis, men fakta er hellig"), har CIF allerede en imponerende liste av høyt profilerte bidragsytere, opining på alt fra de siste valg i Tyrkia til den emosjonelle dybden av en ku .

Mer imponerende fortsatt, er det faktum at CIF betaler mange av sine bidragsytere (inkludert, av og til, meg ) for sitt arbeid, med priser svever rundt £ 90 ($ 140) for en 800 ord kolonne. Det er ikke mye, men det er uendelig ganger mer enn HuffPost Storbritannia tilbyr. I USA var Arianna Huffington i stand til å bruke henne betydelig personlig innflytelse (og magnetisme) å forføre høyprofilerte bidragsytere til å hjelpe få henne siden av bakken. Siden da,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar