lørdag 16. juli 2011

Hvordan Analytics Are Shaping Social Games

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/FpufF3DR7dQ/How-Analytics-Are-Shaping-Social-Games:
Data mining og kunde sporing er kjente begreper fra elektronisk annonsering, men en artikkel i Guardian undersøker hvordan beregninger og analyser er blitt en stor del av det sosiale spill folk spiller også. Dette sammenslåing av spill og reklame lyder like usmakelig som du kunne forvente: "Mens tradisjonelle spill er i ferd med å skape store makro-miljøer for spiller leting, er freemium om mikro-håndtering hvert steg spilleren tar mot faktisk kjøper noe" En utvikler kan. bygge "trakter" som skildrer spilleren handlinger fører til en finansiell konvertering som å kjøpe ekstra innhold eller virtuelle varer, sier Justin Johnson, CTO i Playmetrix, et annet britisk selskap som spesialiserer seg på spill Analytics. 'Det er da ned til utvikleren å bruke denne analysen å forbedre konverteringen ved å fjerne hindringer og flaskehalser som kan være iboende i design. " ... Det er en merkelig virksomhet. I free-to-play universet, er hver spiller handlingen en potensiell beregning i en inntekts modell. In-game atferd er en algoritme som må unraveled og de-kodet. Utviklere må operere som en slags hemmelig politi byrå, effektivt plage spillerne - gjør det Playmetrix programvaren dem til å bygge "Ring rygg" i sitt spill kode som utløser når spillerne gjør noe av interesse Dette er visualisert via grafikk og diagrammer slik aktiviteter blir infographics '.. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar