mandag 11. juli 2011

HTML5 Game Maker ser ut til å Transcend Sleepy Chrome Web Store salg på Ios

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/YDL7kZ-3usc/:

Om et år siden, tapte tiår Games , et tidlig stadium spillutvikling oppstart basert i Palo Alto, gikk Boing Boing er "Games inspirert av musikk Contest" . Den laget et spill som heter "Onslaught! Arena ", et vanedannende 16-bit-arcade-style, HTML5-only fantasy shoot 'em up. Spillet var populært nok til at Google gjorde det til en lansering tittel for Chrome Web Store tilbake i desember.

Men, bortsett fra aggressive nedlasting av Chrome Angry Birds (som nå er utilgjengelig for meg på Chrome, forresten), har salget ikke akkurat blitt overdimensjonert .

Som et resultat ble Mistet Decade Games Founders Geoff Blair og Matt Hackett ivrige etter å gå etter iOS markedet, men som skaperne av en HTML5-bare spill, var de i utgangspunktet forpurret av at HTML5 ikke har virkelig fått opp farten (bokstavelig talt / overført betydning) på mobile enheter eller tablets, takket være et mangfold av ytelse og lydproblemer. En av attraksjonene til å bygge i HTML5, sa de, er dens bærbarhet, og de fant det lett å flytte Onslaught! til Mac App Store for skrivebordet.

Men, var HTML5, i hvert fall når de begynte, en bombe på iPad, som de var bare i stand til å spille en lydfil av gangen, opplevde ventetid problemer, og så videre. Mens lyd i HTML5 er ikke en lett dyr å stri med i første omgang, har HTML5 sett raske utbygger adopsjon de siste månedene, og teknologien blir mer og mer optimalisert hver dag, som støtte for nye web-teknologi fanger opp mobile og andre enheter. "HTML5 er fremtiden for webinnhold, og vi akter å være i første etasje når det kommer til spill", sa Blair.

Så, mens Onslaught! på Chrome er stor for å spille spillet på en stasjonær eller bærbar, ville teamet hovedsak må skrive sine HTML5 spillet fullstendig de var å optimalisere det for mobil, spesielt iOS. Og de er ikke akkurat flush med kontanter fra CWS salg, en tid saver er kritisk. For å løse sine mobile woes, Lost Decade besluttet å partner med Game Closure, en oppstart vi skrev om igjen i februar , til å bli den første rettighetshaver Spilleregler Lukking mobile HTML5 motor.

Bruke oppstart teknologi, er tapt tiår i dag ut en fullverdig versjon av Onslaught! for iOS, uten å måtte skrive om spillet. Ifølge Blair, var utviklingen tid for lansering på Ios kuttet med 75 prosent, og som et resultat, vil de være i stand til å lansere en etterfølgende Android-versjon neste uke.

Hva mer er, de har vært i stand til å legge til noen oppgraderinger av gameplay for iOS utgivelsen, blant annet en mye større lekeplass, fire nye miljøer, en ny "Stage Velg" skjerm for å forbedre spillets pace-og re-spillbarhet, en " Shop ", som har en HTML5 Shield, Speed ​​Boots, Gold Armor, Vekk Stone og mer, og to typer kontroller.

Tilbake i mai, viste spill Lukking sin HTML5-baserte plattformer multiplayer gaming teknologien på Google I / O, i form av "popstjerne Defense", et spill laget spesielt for konferansen for å vise at det faktisk er mulig å skrive et enkelt HTML5 spill som fungerer på tvers av nettlesere, Ios, Android, tablets og alle. Tapte tiår gjør det samme, og med Facebooks "Project Spartan" på vei, angivelig for å bringe sosiale nettverk giganten i HTML5 spillet på mobilen, utviklere som Lost Decade er godt posisjonert til å gjøre nettopp t

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar