mandag 11. juli 2011

College2Startup vil koble nyetablerte To The Best Young Talent (og omvendt)

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/ZYkMxB4WecU/:

De medieeksperter blant oss kan bli kjent med "Hjelp en reporter Out" , eller Haro, som bringer journalister og bloggere til quotable kilder, og hjelper små bedrifter markedsføre sine merkevarer. Det er en interessant, om ikke helt bevist, modell. Nå, hva om du bruker som modell for nyetableringer, og oppstart ansettelsesprosessen? Dette var Tolu Babalola sin tankegang når han skapte College2Startup , en ressurs for startups ønsker å finne kvalitet kollegiale eller videreutdanning talent.

Oppstarter er alltid på jakt etter talent, og det er ikke uvanlig å se etablerte bedrifter acqu-hire en oppstart bare for å få tilgang sitt talent. Faktisk er Mark Zuckerberg lage et firma ut av det . Men, det blir sagt, er det ingen enkel prestasjon å finne talenter som er riktig passform for oppstart, spesielt med alle de hvite støyen som kommer ut av nettsteder som CareerBuilder, Monster, og Craigslist.

For å lage College2Startup, Babalola gjorde noen raske undersøkelser av de for tiden ansatt ved startups og fant at nesten to tredjedeler av dem var ansatt basert på henvisninger fra venner, tidligere kolleger, etc. Det ville stå til grunn, da, at det kan være ganske vanskelig for studenter og nyutdannede til å finne åpninger i startups hvis de ikke tilfeldigvis kjenner noen som er allerede inne.

Dermed lar College2Startup fremtidige ansatte å abonnere på en daglig nyhetsbrev (som Babalola kuraterer) for å motta jobbmuligheter. College2Startup daglige nyhetsbrevet er opt-in og ment å målrette bare de som har jobb-spesifikke talent. Når en potensiell arbeidstaker mottar nyhetsbrevet, kan han eller hun bla gjennom listen over ledige stillinger for å finne muligheter som passer best for dem, og klikk for å søke rett fra nyhetsbrevet. Og når en bruker har registrert seg, kan de filtrere resultatene fra jobbene oppføringer i tillegg.

Selvfølgelig kan modellen ikke høres spesielt halsbrekkende, som nettsteder som Mediabistro (og mange andre) tilbyr muligheten til å få skreddersydd e-varsler for de typer jobber du leter etter, og du kan søke direkte fra disse e-postene. Så, mens opt-in og anvende-rett-fra-en-e er kule funksjoner, sier grunnleggeren at det som skiller College2Startup er hvordan det behandler søknadsprosessen. Spørsmålene at selskapene ber framtidige ansatte på den store jobben nettstedene har en tendens til å være generisk, og de ikke gjør en god jobb med å finne ut hva søkers spesielle ferdigheter.

Babalola sa at han ønsker å bli intervjuet prosessen rulle helt fra den første søknaden, som er grunnen til at kandidatene blir spurt spørsmål om deres spesifikke ferdigheter. Når brukeren har klikket på "gjelder for" link i e-posten, for eksempel, blir de tatt til et program side der Babalola har arrangert en rekke spørsmål han vet startups vil være ivrige etter å se svar på, før du ringer søkeren i for intervjuet. Hvis jobben er for en backend utvikler hos Groupon, for eksempel, vil kandidatene bli spurt spørsmål som: "Hvilke språk har du kode i?", Eller bedt om å snakke om (og gi lenker til) nettsteder de har bygget i det siste , lenker til deres GitHub profil, eller til og med gi en video introduksjon.

Babalola sa at han tror sende svarene på disse spørsmålene direkte til oppstarter kan bidra til å strømlinjeforme prosessen og få ballen rulle raskere, slik at startups har en relevant snike-kikke på prospectives før intervjuet. Det hjelper også begrense ofte labyrintiske søknadsprosessen iboende til større områder.

Men den store g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar