torsdag 21. juli 2011

EA Vurderer Service-basert forretningsmodell for Sports Games

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/wDC3SbMXppU/EA-Considers-Service-Based-Business-Model-For-Sports-Games:
Andrew Wilson, leder for utvikling for EA Sports, talte på den Utvikle 2011 konferanse om en uvanlig forretningsplan selskapet vurderer for fremtidige spill: "[Wilson] hevet emnet Amazonas Whispersync funksjonen, som tillater kundene å laste ned en digital bok for én pris og deretter lese det på hvilken format de liker fra PCer til smarttelefoner og Kindle, uten å måtte betale på nytt for hver plattform. Han foreslo at slutt EA Sports kan godt bevege seg mot den samme modellen med egne spill, selv gir alle sine titler, fra FIFA og Madden til Tiger Woods PGA Tour golf, for en fast pris på flere plattformer -. alle forbindes av de samme sosiale gaming økosystem "Det handler om å overlate kontroll til gamer, sa han 'syvende og sist hva vi vil. å få til er dette konseptet hvor vi bryter ned barrierene mellom franchising John Riccitiello, vår CEO, sier det virker som et slikt avfall. - Vi bruke $ 20-40 m gjør hver av disse spillene, men de fleste spillere bare noen gang spille i en, fordi forretningsmodellen er et hinder. Så hvordan om vi kjører mot en modell der hver spiller kan oppleve alt vi gjør uten å betale så mye mer penger. Du må anerkjenne at gis mulighet, vil forbrukeren spille og de vil bringe sine venner. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar