fredag 10. juni 2011

Spør Slashdot: Linux-støtte i universiteter?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/BUSB89tnXLQ/Ask-Slashdot-Linux-Support-In-Universities:
En anonym leser skriver: "Jeg studerer Informatikk ved et universitet i Melbourne, Australia. Jeg nylig gikk til en" Reiserute av IT-seminar i regi av vår sentrale IT-avdelingen, der studenter ble invitert til å diskutere problemer med ledelse av IT. Løpet diskusjon om foreslåtte endringer i våre campus-wide trådløst nettverk, spurte jeg om det nye systemet ville støtte Mac, Linux og andre operativsystemer. Flere av lederne lo på dette spørsmålet, og ett utbrøt "Linux!" som om det var punchline til en spøk Leder av IT minst behandlet spørsmålet mitt seriøst, men jeg fikk ikke et konkret svar Så vil jeg gjerne spørre Slashdot:.. Har ditt universitet / høyskole gir støtte for Linux / BSD / etc brukere å koble til på universitetsområdet trådløst? Hvordan støtter IT Linux-brukere generelt? Har IT-personalet gang latterliggjort for at du stille spørsmål om Linux? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar