fredag 10. juni 2011

En bønn om Game Devs å sikte høyere

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/j2QPKgQGCyY/A-Plea-For-Game-Devs-To-Aim-Higher:
En fersk artikkel skrevet av Mike Acton av Insomniac Games utfordringer video spillutviklere å utvide deres ambisjoner og kjempe for å komme tilbake til sine opprørske røtter. Siterer: "[W] er hy det at spillutviklere begynner å drukne i en kultur av frykt, eller mer spesifikt, en frykt for forandring Er det fordi spillverdenen har gått for bedrifter og er ikke lenger eksklusiv for små grupper? geni mistilpassede personer og kreative underdogs? Er det fordi den demografiske sammensetningen av spillere-gang består nesten utelukkende av tenåringsgutter-har utvidet til å omfatte nesten alle 5-50? Det er folk som vil benekte at det er frykt for forandring som holder dem der de er. Det finnes de som er fornøyd med status quo, fordi de tror at de har en formel "som fungerer", og det er ingen god grunn til å risikere en stor endring når de allerede har lykkes med det de gjør. ... Game utviklere er, på sitt hjerte, futurists og dette er hva de trenger å gjøre nå-legger seg i forkant av ganger, slik at de kan overgå bedervet ledelse og gamle modeller som holder dem tilbake "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar