fredag 13. mai 2011

Feature: Big data møter stor lagringsplass: en grundig titt på Isilon's skala-out lagringsløsning

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/E9Q_oYFUGjc/isilon-overview.ars:

Som en baby nerd, sitter på bakrommet av mine foreldres hus og ringe inn BBSs på slutten av 80-tallet og tidlig 90-tallet, drømte jeg om "store jern." Som Kevin Flynn, prøvde jeg å forestille meg hva som skjedde med min data på den andre enden av telefonlinjen-hvor var modemet fra piper og hveser og riper ledet? Hva gjorde at stedet ser ut som? Jeg forestilte store, iskalde haller for forhøyet gulv under en aktinisk gjenskinn, befolket av endeløse rekker av ruvende, kyklopiske stativer av komplekse utstyr, besatt med utallige blinkenlights som gnistret ut i det fjerne. Mer enn noen annen erfaring, var det dette ønsket å vite hva som er bak teppet, for å se og lære om systemer som gir service til andre systemer, som dyttet meg mot en karriere i IT.

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarer til dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar