onsdag 9. mars 2011

Spør Slashdot: Personvern Paranoia

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/rcSxz_OX1Ug/Ask-Slashdot-Privacy-Paranoia:
dvbuser skriver "The personvern debatten er godt kjent i disse dager - organisasjonene som sporer hvert klikk, geolocation, bilde, you name it Så nå sitter jeg her i dag overvåking min IP blokkere, obfuscation algoritmer, tor stafett og hver pakke som går inn eller ut. av hver enhet som jeg opererer. jeg selv bære en lue alltid når jeg går ute, aldri bære en mobiltelefon, og aldri se opp (vel, ikke alle som er sant). Men er det virkelig så ille? er jeg rett og slett kommer å avvikle helt ute av kontakt med den moderne verden, hvor neste generasjon, slik freidig (i mangel av et bedre ord) går Hva er galt med målrettet annonsering Og om FBI kan spore min hver bevegelse -??? hvem bryr seg Jada, jeg ønsker ikke å være et offer for identitetstyveri, og jeg liker å laste ned noen p0rn nå og da, men jeg ønsker ikke å ekskludere meg selv fra samfunnet, eller tilbringe innholdsrik timer prøver å bevare den, bare fra paranoia, eller på I det minste fra en nedlatende følelse av privatliv. Hva gjør gjennomsnittlige Slashdotter gjøre for å bevare deres privatliv (eller det som er igjen av den) samtidig gjør det meste ut av hva nettet har å by på? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar