lørdag 22. oktober 2011

Spør Slashdot: Radiation Detection For Tokyo Resident?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/6fjoOzCI0pA/ask-slashdot-radiation-detection-for-tokyo-resident:


En anonym leser skriver: "Jeg er en amerikaner som bor i Tokyo. Stories har begynt spratt opp om 'stråling hot spots" i Tokyo og omkringliggende prefekturer så jeg har begynt å bekymre deg. Jeg bor i første etasje i leiligheten min bygge-og rett ved vår vaskemaskin er det en renne der ute som er tilstoppet med regn vann og gjørme, som har meg spesielt bekymret fordi min kone og jeg planlegger å få barn snart. Tydeligvis ingen fra regjeringen skal komme med til sjekk våre gutter så jeg føler behovet for å ta saken i egne hender. Jeg har absolutt ingen anelse, så jeg ber dere. Hva slags stråling detektor bør jeg få? A Geiger Counter? Hvis den måler Gamma stråler er det nok? er alfa og beta farlig også? jeg vet ingen som har alle svarene om stråling, men noen råd dere kan gi meg ville være stor. "

Les mer i denne historien på Slashdot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar