Hvorfor skulle en koding teamet kjøre seg til kanten av utmattelse for å lage en fullverdig video game-en med grevling-i løpet av en eneste helg? Hvorfor skulle 20? Vi sendte vår mann i Australia til en 48 timers "game jam" for å finne ut, og han kom tilbake med en fantastisk 24 000 ord svar. Hvis du leser dette stykke gjør ikke du ønsker å piske opp en bærbar PC og gjøre noe kreativt, kan du være død innvendig. Her, da er del en av våre tre deler episk, dekker spillet jam første kvelden; deler to og tre vil følge de neste to dagene.
Disse tre små ordene
"Det handler om mat," sier Truna.
Det er fredag ettermiddag. Jeg er ved Queensland University of Technology (QUT) 's Kelvin Grove campus i Brisbane, Australia, der 120 amatører og profesjonelle spillutviklere er i ferd med å foreta en knallhard test av utholdenhet, nerver, og forstanden. På noen få minutter, på 16:00, vil de få tre ord. Så, i følgende 48 timer, må de tenke seg, prototype, og lage en fullt spillbare spill basert på disse ordene.
Truna er hovedmannen i denne lille konkurranse-cum-sosialt eksperiment i hvordan å bryte et menneske helt. Hun er den Brisbane International spillutvikler Association kapittelet er "tante" og en design foreleser ved QUT. Det er ingen overdrivelse å si at hun er sentralt i det lokale spillet dev samfunnet. I dag er hun svimmel på den kreative energien rundt henne.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar