onsdag 19. oktober 2011

Feature: "Jeg tror de gale": Inne i en 48 timers kamp for å bygge den beste videospill

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/3z_jAkhyxW4/i-think-theyre-mad-inside-the-48-hour-battle-to-build-the-best-video-game.ars:

Hvorfor skulle en koding teamet kjøre seg til kanten av utmattelse for å lage en fullverdig video game-en med grevling-i løpet av en eneste helg? Hvorfor skulle 20? Vi sendte vår mann i Australia til en 48 timers "game jam" for å finne ut, og han kom tilbake med en fantastisk 24 000 ord svar. Hvis du leser dette stykke gjør ikke du ønsker å piske opp en bærbar PC og gjøre noe kreativt, kan du være død innvendig. Her, da er del en av våre tre deler episk, dekker spillet jam første kvelden; deler to og tre vil følge de neste to dagene.

Disse tre små ordene

"Det handler om mat," sier Truna.

Det er fredag ​​ettermiddag. Jeg er ved Queensland University of Technology (QUT) 's Kelvin Grove campus i Brisbane, Australia, der 120 amatører og profesjonelle spillutviklere er i ferd med å foreta en knallhard test av utholdenhet, nerver, og forstanden. På noen få minutter, på 16:00, vil de få tre ord. Så, i følgende 48 timer, må de tenke seg, prototype, og lage en fullt spillbare spill basert på disse ordene.

Truna er hovedmannen i denne lille konkurranse-cum-sosialt eksperiment i hvordan å bryte et menneske helt. Hun er den Brisbane International spillutvikler Association kapittelet er "tante" og en design foreleser ved QUT. Det er ingen overdrivelse å si at hun er sentralt i det lokale spillet dev samfunnet. I dag er hun svimmel på den kreative energien rundt henne.

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarer til dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar