onsdag 19. oktober 2011

Coding Games på 48 timer

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/PAE3tGfMsFo/coding-games-in-48-hours:
Den opposable Thumbs blog dekker en 48-timers lange "game jam" ved Queensland University of Technology i Australia. Tjue team av spillutviklere - 16 indie og fire profesjonelle - konkurrerer over en helg for å bygge en funksjonell spill basert på noen bevisst vag søkeord. Denne artikkelen dokumenterer idédugnader og tidlig prototyping arbeidet. Siterer: ". Lagene blir mindre pratsom som midnatt nærmer seg og de enkelte teammedlemmene alle slå seg ned i sine jobber alle synes bestemt på å ikke la søvnen ta over helt ennå jeg ta en tur til noen av de andre lagene Badgers blir.. animert, benbevegelser først med statiske organer over dem. Andre lag har ingen kunst ennå, og bare bruke fargede rektangler som de får mekanikken ned. Andre er fortsatt skissering vakre konsept kunst og koding nivå redaktører. 'å flytte rundt i rommet er å høre tilfeldig utdrag av kreativitet og matematikk. "Dersom vi flytter z-aksen, også kan vi gjøre dette" eller "hva om vi prosedyregenerert generert dette objektet." I dette ett sted, er seksten kamper tilblivelse som ikke engang var konsepter åtte timer siden. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar