mandag 10. oktober 2011

American Express til å frigjøre et API For Digital Wallet Platform Serve; Fokuserer på data og personalisering

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Zv1J1fmiInM/:
Serve

Løpet av det siste året har American Express vært å gjøre flere viktige betalinger partnerskap med teknologi selskaper og lanserte sin ta på den digitale lommeboken, Serve. Serve integrerer en rekke betalingsalternativer i en enkelt konto som kan finansieres fra en bankkonto, debet, kreditt-eller betalingskort. Selskapet har også landet en rekke lukrative carrier partner avtaler for Serve. Atskilt fra Serve, American Express ' siste partnerskap i utbetalingene verdensrommet inkluderer Foursquare , Facebook og selv Zynga for personlige avtaler. Vi satte oss ned nylig med Harshul Sanghi, American Express 'nye VP of Enterprise Vekst-konsernet til å chatte om Serve, den digitale lommeboken og hvordan selskapet planlegger å dominere betalinger plass.

Sanghi, som var tidligere administrerende direktør i North American venture-aktiviteter for Motorola, sluttet AmEx i september. Han fokuserer på å videreutvikle Serve merkevaren og danner disse partnerskapene som hjelper utvide kortet medlemmet basen inn i nye segmenter.

Sanghi forklarer at mens hver utbetalinger selskapet (inklusive Google) og kredittkortselskapet lanserer sin egen versjon av den digitale lommeboken, er det hva i lommeboken som er virkelig viktig. "The lommebok som har den mest merkevaren partnerskap er hva kundene skal gravitate også," sier han. Og dette lommeboka trenger å knytte sømløst med lojalitetsprogrammer, og virtuelle valutaer, noe som er grunnen AmEx kjøpt virtuelle valutaen inntjeningsmulighetene plattform Sometrics et par uker siden. Og lommeboken behov for å lagre tilbud og avtaler så godt slik at forbrukerne ikke trenger å bære rundt kuponger eller rabatter til en butikk.

Mens kommersielle partnerskap er definitivt nøkkelen til det brede appell av Serve, del av Sanghi sin hovedplan for å fremme Serve nærvær er en forbindelse med utviklere. "Det er vanskelig for mobile betalinger oppstarter å skalere uten samarbeid med noen av de store finansielle partnere," forklarer han. "Det er mange av regulering i form av å flytte penger, og bedrageri ledelse og vi ønsker å være partner mobile betalinger startups tenker på i dette rommet." Sanghi sier at i første halvdel av neste år, vil American Express åpne opp Serve plattform til utviklere.

Et annet område hvor American Express er å fokusere sin innsats når det gjelder å tjene er på data. "Data kommer til å bli et skille faktor i utbetalingene verdensrommet," Sanghi forklarer. En personlig opplevelse skal være sentrale i å gi den digitale lommeboken at forbrukerne flokker til, sier han. Og det er ikke bare å kjøpe data som American Express er ute etter å mitt.

Intent data, strukturerte data og ustrukturerte data vil alle spille en rolle i å levere et personlig utbetalinger opplevelse på Twitter. Det betyr å analysere ting som Tweets, Twitter sentiment, din sosiale grafen, Facebook-oppdateringer og mer å levere målrettede tilbud. "Den magiske kommer til å være i gifte strukturerte data og ustrukturerte data for resultater i sanntid," Sanghi sier.

Med 100 millioner card medlemmer, American Express 'data mulighetene er massive. Men personvern er et sentralt anliggende i denne data mining, sier San

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar