onsdag 7. september 2011

Video: Learning Om Bilde og fargemodi På DSLR din

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/vBVeQfohP7Y/:
tut

DSLRs er et kraftig og populært verktøy for å lage video, men det er sannsynlig at svært få brukere av denne relativt nye produktkategorien har gått dypt inn i sine innstillinger. For å ta bilder og en og annen video, standardverdiene er fine, men hvis du er interessert i å legge litt mer kjærlighet inn i din produksjon, lønner det seg å kjenne noen tilpasninger du kan gjøre.

Stillmotion har satt sammen en informativ og godt laget litt video som beskriver det grunnleggende av hvitbalanse og noen obskure eller skjulte funksjoner som du kan bruke til å personliggjøre din video før det selv treffer SD-kort.

Det er Canon-spesifikke, men likevel verdt å sjekke ut hvis du er ny til, si, en Nikon eller Pentax system. Sjekk det ut:

Jada, noen av endringene er egentlig ikke synlig med mindre du leter etter dem, men selv de små tingene saken. De kan også påvirke måten du tenker, som han bemerker noen minutter i: du begynner å legge merke til temperaturen i lyset, tenke hvordan leiligheten vil se ut med mer sol og mindre tungsten.

Farge er et kraftig verktøy for uttrykk, selv når du ikke vet hva du gjør. En stund tilbake jeg tilfeldigvis hadde mitt kamera er satt til en avkjøling hvitbalanse mens skyting utenfor i en varm ettermiddag lys, og alle bildene mine hadde en isete, lyse støpt som ved første plaget meg, men snart fornøyd meg. Jeg hadde ikke tenkt på kråkeboller og bøyer og ting jeg hadde skutt som ser noen annen måte enn slik jeg så dem. Men med en liten endring i miljøet, ville de se helt annerledes ut. Jeg hadde ikke "korrekt" hvitbalanse i ettertid fordi det endte opp med å bli et unikt og interessant tar - at jeg kan ikke akkurat ta æren for.

De kommer til å ha en annen tutorial senere i måneden for etterbehandling fargeeffekter. Hvis du ikke har spilt med Lightroom eller Aperture (for å si noe om Photoshop og lignende), du skylder deg selv å gi en prøve. Allsidigheten til DSLRs gjort meg forelske seg i fotografering igjen, og så nerdete som det høres ut, vel vitende om min vei rundt i menyer og applikasjoner var en stor del av det.

[Via Fstoppers ]



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar