Det er hardt der ute for en tech investor! Du er nå konkurrerer med flashy Hollywood folk som Ashton Kutcher , som har enestående muligheter, som å få til å vise frem sine investeringer overbevisninger på sine nyeste karakterens laptop, du vet at tech oppstart grunnlegger karakteren de spiller på det er bare den mest sette situasjonskomedie i America.
Det var påfunn av Mr.Kutcher selv som inspirerte @ MrDisclosure , en Twitter bot som forsøk på å få investorer til å avsløre at de har investert i det selskapet de har vært tweeting om ustanselig. Etter en Kutcher-redigert utgave av DETALJER magasinet møtt med kritikk når Kutcher klarte å avsløre sin eierandel i noen av selskapene han omtalt, setter @ MrDisclosure skaperen Andy Cheung opp kontoen, som ønsker å bringe oppmerksomhet til spørsmålet om investor konflikt.
"Jeg tror at hvis du tweet om en av dine porteføljeselskaper, har du et ansvar for å gi din tilknytning til denne organisasjonen," skriver Cheung i et blogginnlegg forklarer kontoen. Akkurat nå (begrenset antall) investorer kan unngå å bli inkludert i @ MrDisclosure tweets ved å bruke hashtag # investor i muligens fornærmende tweets.
Men er det clunky # investor hashtag egentlig den beste løsningen? Hvor ikke etterlater det få investorer som forsøker å spille av sine egne (riktignok provisoriske) regler, som Josh Kopelman , som punctuates hver tweet om et selskap First Round Capital investerer i med en # FRC, eller Chris Sacca, som gjør det klart at han er en investor i noen av selskapene han tweets om i sin Twitter bio?
Hvis vi kanter mot en fremtid der alt må være avslørt, vi kommer til å trenge mye mer enn 140 tegn.
Bilde via: @ Dens
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar