fredag 23. september 2011

KISSmetrics Hjelper Du hone på statistikk som faktisk Matter Med Cohort Reports

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/j0NNDJvG92g/:
www.kissmetrics

Kissmetrics , en analyse oppstart som hjelper deg å holde oversikten over hvordan brukerne bruker nettstedet ditt, er å legge et nytt verktøy til sin suite av produkter i dag: Cohort Analyse .

Kohorter, for de som ikke er kjent med dem, er grupper av brukere som registrerer seg i løpet av en gitt tidsperiode (si, alle som registrerte seg mellom 1. januar og 7, 2011). Og analysere dem kan tilby noen verdifull innsikt i hvordan mennesker bruker (eller har sluttet å bruke) tjenesten. Kissmetrics medstifter Neil Patel forklarer at forfengelighet beregninger ser vi ofte blir diskutert i pressen, som totalt bruker telle, kan være misvisende. For eksempel kan nettstedet ha voksende generelle bruk hver måned, men at veksten kan bli drevet utelukkende av en økning i nye registreringer - som kunne maskere det faktum at eldre brukere blir filtrert bort.

Det er her kohort rapporter komme godt med: de vil la deg bryte den totale brukerbasen inn i forskjellige grupper, og se hvordan hver av disse gruppene bruke tjenesten under, sier følgende seks månedene. Dette kan være nyttig både for å måle levetiden verdien av brukere, og å se hvor mye av en innvirkning nye funksjoner har på hver gruppe av brukere. Kissmetrics vil også la deg videre bryte brukerne ut i kohorter basert på hvordan de ble henvist til webområdet ditt.

Patel erkjenner at det er andre tjenester som har satt ut for å tilby Cohort rapporter også, blant annet Mixpanel og RJMetrics, men sier at deres produkter, minst like langt som kohorter er bekymret, gi brukerne mindre fleksibilitet (han også tror Kissmetrics er lettere å bruk). Patel sier en sentral funksjon som tilbys av Kissmetrics at de andre ikke har, er evnen til å "zoome inn" på hver kohort ned til den enkelte bruker nivå.

Kissmetrics er tilgjengelig gratis for en 30 dagers gratis prøveperiode, med premium planer tilgjengelig etter det begynner på $ 29/month (prisene øke avhengig av størrelsen på størrelse og hvor mange datapoints du sporer).

Hvis du er interessert i å lære mer om kohortene, har Evernote administrerende direktør Phil Libin tidligere snakket i detalj om hvordan hans selskap bruker denne typen data.


:
Hjemmeside:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar