lørdag 17. september 2011

Jeg Leaving TechCrunch. Her er grunnen.

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/ZTNRTxgEK3w/:
image008

Så nå, mindre enn fem år senere, kan du gå opp på en bratt ås i Las Vegas og se West, og med rett type øynene kan man nesten se high-vann påslag som stedet der bølgen til slutt brøt og rullet back -. Hunter S. Thompson, Frykt og avsky i Las Vegas

Jeg får rett til poenget: Dette er mitt siste innlegg på TechCrunch. Og det er min oppsigelse brev. Den første avskjedssøknad brev jeg noensinne har skrevet, faktisk. Vanligvis får jeg sparken.

Til de som har fulgt den siste TechCrunch drama , vil denne posten ikke kommer så mye av en overraskelse. Litt over en uke siden jeg skrev det, med mindre Mike Arrington fikk lov til å velge sin egen etterfølger som redaktør for TechCrunch, ville jeg ikke lenger skrive for området. Sikker nok, dette siste mandag en uttalelse fra AOL annonserte Erick Schonfeld som ny redaktør.

Mange utenfor observatører antar at Schonfeld, som har vært med TechCrunch siden 2007 , ble Mike valg å ta over. Men, av hensyn til åpenhet, er det viktig å avklare hva som egentlig skjedde. Sannheten er, var Erick Arianna Huffington valg, ikke TechCrunch er.

Hva visste jeg forrige uke, men kan bare skrive nå, er at mens Heather, Mike og andre ledende redaksjonelle medarbeidere gjorde en stand for nettstedets redaksjonelle uavhengighet fra The Huffington Post, Erick klippe en side avtale med Huffington å garantere ham toppen jobben gang Mike var borte.

Det ironiske er at hadde Erick oppholdt seg sterkt for bare noen få dager, hadde han ville blitt utnevnt midlertidig redaktør likevel, med Mike velsignelse. Mike og Heather var engang vurderer Erick for permanent stilling, men hadde bekymringer om hans evne til å beholde (i Fred Wilsons ord ) TechCrunch sin " sprade ". Mike følte at dagens Redaktør Sarah Lacy kan være et bedre valg: Hun har den rette personligheten - og kilder - for jobben, og hun faktisk bor i Silicon Valley (Erick er basert i New York). Dessverre er hun også borte i fire måneder i fødselspermisjon.

Det merkelige er at Erick visste alle på TechCrunch støttet ham, iallfall for den midlertidige rollen. Og likevel når Arianna ringte, svarte han. Mike og jeg snakket på den tiden og han ga meg hans ta på deal "på det punktet Erick begynte å forhandle med Arianna stedet for å stå fast med resten av oss, ble han noe mer som Arianna er kjæledyr. Alt håp for uavhengighet med ham på ledelsen ble lost ". (Mike spurte meg om å holde våre samtaler konfidensielt inntil situasjonen ble løst.)

Ikke tre dager etter utnevnelsen, gjorde Erick sin første etikk avsløring som TC nye redaktør - insistere på at Mike hadde spilt noen rolle i utvelgelsen av TechCrunch Forstyrre finalister. Rett ut sagt, det var ikke sant - som Mike måtte avklare i kommentarfeltet ...

"Erick ... Vær forsiktig med uttalelser på mine vegne. Og husk at

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar