torsdag 22. september 2011

HP navnene Meg Whitman ny konsernsjef, gir Leo Apotheker bagasjerommet

Interessante nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/09/22/hp-names-meg-whitman-new-ceo-gives-leo-apotheker-the-boot/:
Meg Whitman Vel, etter mindre enn et år på den jobben som HPs topp hund Léo Apotheker er ute, og tidligere eBay CEO og en gang kandidat for California guvernør Meg Whitman er i. Flyttingen var neppe uventet, men det raskt utviklet seg fra rolige mumblings og rykter til fullverdige faktum i ettermiddag. Det var i utgangspunktet forventet at Whitman ville bare trå inn som en midlertidig løsning - bare en annen person som passerer gjennom karuselldør ved inngangen til konsernsjefens kontor. Men, Whitman, en nåværende styremedlem, i for lang tid. Hun er stepping i på et avgjørende og noe vanskelig tid for selskapet som har sett sitt aksjekursen stuper 47 prosent, dets $ 1.2 milliarder mobile OS flyndre og vurderer å skille ut sin PC-virksomhet . Hun er ikke fremmed for kontroverser (bare se hennes korte periode med Goldman Sachs) og var en integrert del i voksende eBay fra en oppstart med bare et par dusin ansatte til en av de mest populære destinasjonene på internett - så, minst er hun vant til å ha noen kurve baller kastet sin vei. I en uttalelse i dag, sier Whitman at "Jeg er beæret og begeistret over å lede HP jeg tror HP saker -.. Det saker til Silicon Valley, California, landet og verden" Selskapets pressemelding er etter pause.

Fortsette lesing HP navnene Meg Whitman ny konsernsjef, gir Leo Apotheker bagasjerommet

HP navnene Meg Whitman ny konsernsjef, gir Leo Apotheker støvelen opprinnelig dukket opp på Engadget tor, 22 september 2011 16:06:00 EDT. Vennligst se våre vilkår for bruk av feeder .

Permalink | | E-post denne | Kommentarer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar