lørdag 3. september 2011

Call Of Duty er $ 50 per år Abonnementstjeneste varsler et dyrt Future For Gaming

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/wzL3b7yIGPY/:
elite_space

Verdens største spill franchisetakere har blitt virksomheter til seg. World of Warcraft støtter en diger glorie industri av gull landbruk og grå markeder. Farmville og dets ilk har slått microtransactions inn millioner. Lagene utvikle individuelle spill som Assassin Creed eller Gears of War er større enn mange hele selskaper. Så det er ikke overraskende at innsatsen fortsetter å få hevet.

Call of Duty er blant de mest populære spillene i verden, og selv selge millioner av eksemplarer av spillet på $ 40-60 er en reell inntektskilde, er Activision håper at deres nye Call of Duty Elite tjenesten vil bringe i faste inntekter, og rally på fanbase. Men vil det fanbase godta en årlig $ 50 gebyr på toppen av selve spillet?

En del av Elite tjenester vil være tilgjengelig for gratis, som mobil apps, stat deling og analyse, og offisielle klanen skaperverket. Men den betalte delen av Elite har nettopp blitt detaljerte , og hva det innebærer om den nye gaming rekkefølgen er like spennende og nedslående.

Den primære uavgjort vil være nytt innhold, i form av kart, moduser, og formodentlig våpen og karakter dekorasjoner. Det vil også bli daglig referee turneringer med premier som iPads. Activision beskrev en "ni måneders DLC season" med rundt 20 stykker av innhold - mye av noen standard, og kanskje mer enn selv CoD fans er villige til magen. Mange utviklere er allerede beskyldt for å selge halvparten av spillet ved lansering, og doling ut resten over det neste året eller så, og selv om eske spillet vil trolig være nok for mange, er det vekt på etter-kjøp distressing.

Så langt, så forutsigbar, men jo større konsekvensene er mer interessant. Valve har snakket om "spill som tjenester", men deres idé om DLC er litt mindre penger-grubbing enn Activisions. Team Fortress 2 samfunnet og dusinvis av add-ons de har gjort er ikke et eksempel alle kan følge, men du er usannsynlig å finne en mer fornøyde gaming community i verden. Denne ideen om Activisions setter CoD praktisk talt i territoriet til Second Life eller alternativ virkelighet spill enn noe annet. Folk er allerede svært alvorlig om sin "karriere" i online spill, men den sosiale integreringen vi ser (som Battlefield 3 er Battlelog, ovenfor), økt grad av integrasjon med andre plattformer, og den enorme økningen i penger involvert gjøre dette neste generasjon av "store" spill ganske seriøs virksomhet.

Det er litt som TV legge premium kanaler som Showtime og HBO tilbake i dag. Du slags må forplikte seg til det, og samfunnet skapt er parallell til den mer dagligdagse en omkringliggende nettverk, men langt mer dedikert. Men det kan bare være så mange visningstider, spesielt hvis valutaen i handelen er tid. Noen med penger har råd til å kjøpe alle premium-kanaler, men med Call of Duty, WoW, Halo, og så på alle utvide til å bli hele verdener å leve i, kan en spiller bare gjøre så mye. Denne trenden vil fortsette, fordi det er en helvetes mye penger i det.

Vil vi slutte å se "tradisjonelle" spill som bare selger for $ 50 og så er det det? Noe har å gi når selskaper som Valve og Activision har råd til å gi mer for pengene (selv om de kan hente ut mer fra deg senere). Framveksten av billige nedlastbare spill på XBLA og PSN synes å tilby en middels bane. Jeg forventer måten flere titler mellom $ 5 og $ 20, hits som Braid og Bastion som ikke forsøk på å bygge en plattform, bare tel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar