torsdag 4. august 2011

Er fri programvare klar for E-publisering?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Yi0QD_o5-TM/Is-Free-Software-Ready-For-E-publishing:
johanneswilm skriver "Over mer enn 3 år har jeg skrevet min PhD-avhandling om politikken i Nicaragua. Å være den mest profesjonelle system for PDF-generering, gikk jeg med LaTeX, og for å gjøre teksten tilgjengelig for redaktørene, brukte jeg LYX editor. Nå som publiseringsdato kommer i nærheten, fant jeg at jeg måtte tilbringe mye tid på å lage et skript for å konvertere manuskriptet til formater som Epub som ingen av de tilgjengelige verktøyene var helt klar til å gjøre det automatisk. Er LaTeX bare bra for forfattere i naturvitenskapene? Er åpen kildekode-miljøet boikotter eBok-formater, som Richard Stallman har foreslått? Er det bedre verktøy for å gjøre det samme? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar