onsdag 10. august 2011

En søken etter den perfekte SNES Emulator

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/SkpvTwE2LzM/A-Quest-For-the-Perfect-SNES-Emulator:
En anonym leser sender dette utdraget fra opposable Thumbs bloggen: "Det skal ikke mye rå kraft til å spille Nintendo eller SNES spill på en moderne PC, emulatorer kunne gjøre det på 1990-tallet med en ren 25MHz prosessorkraft Men emulere dem. gamle konsoller nøyaktig - vel, det er en annen utfordring helt; nøyaktig emulatorer kan trenge opptil 3 GHz av makt for å gjenskape aldring tech ... Som et eksempel, sammenligne spinnende Triforce animasjon fra åpningen til Legend of Zelda på ZSNES og bsnes. emulatorer. På førstnevnte, vil triforces fullføre sin rotasjoner altfor tidlig som følge av CPU kjører godt over 40 prosent raskere enn en reell SNES. Disse er små detaljene, men hvis du har et øye for nøyaktighet, kan de være maddening . ... Den primære kravene til en emulator er antall ganger per sekund én prosessor må synkroniseres med hverandre. En emulator er en iboende serielle prosessen. Forsøker å stole på dagens multi-core prosessorer fører til alle slags timing problemer. Take analogien av et samlebånd: en person losser boksene, skanner en annen person dem, en annen åpner dem, en annen begynner å sette elementet sammen, osv. Synkronisering tilsvarer drøye ut og fjerne hele samlebånd, deretter starte over på en nye produktet. Det er en utrolig hit til gjennomstrømming. Det helt fornekter fordelene av pipelining og out-of-order utførelse. Jo mer du har å synkronisere, har raskere samlebåndet å flytte til holde opp. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar