fredag 22. juli 2011

Tyrkisk Private Shopping nettstedet Trendyol scorer et Big Round Fra KPCB, Tiger Global

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/7YzS9sXgvMs/:

Hvis det er én ting jeg holde høre om og om igjen når det kommer til den europeiske oppstart scenen, er det at investorer som ikke seriøst ser på det tyrkiske markedet kan være glipp av noen av kontinentets største digitale selskapene i de neste 10 årene.

Min plan er å dra til Tyrkia en dag og undersøke denne spirende oppstart økosystem på nært hold, og jeg håper at turen vil ta meg til noen av sine flotte byer og vakre strender.

Jeg digress, jeg komme bort fra emnet.

Våre kilder i Tyrkia (lokal tech blog Webrazzi ) fortelle oss Kleiner Perkins Caufield & Byers og Tiger Global har investert mellom $ 25 millioner $ 30 millioner i private shopping området Trendyol .

Den Kleiner Perkins investeringen verdier angivelig den Istanbul oppstart på omtrent $ 150 millioner.

Mitt Tyrkisk er litt rusten, men ser på stedet jeg kommer til å anta at det er den lokale versjonen av slike som Vente-privée , forgylt , Beyond The Rack og HauteLook . Det er også Googles Boutiques.com , eBays motebutikk og Amazons MyHabit , selvfølgelig.

Ifølge Webrazzi, Trendyol tidligere reist en $ 2 millioner og en $ 10 millioner rund, og at noen av aksjonærene utbetalt som et resultat av denne tredje runden av finansiering.

Dette er angivelig den første investeringen Kleiner Perkins har gjort i Tyrkia.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar