Publicis Groupe , en av de største kommunikasjon bedrifter i verden, har kjøpt 51 prosent av New York-baserte sosiale mediebyrå Big Fuel med en opsjon på å øke sin deltakelse til 100 prosent fra 2014.
Big Fuel vil bli justert i henhold Publicis ' VivaKi organisasjon og fungere som et strategisk "sosiale media senter" for noen av sine andre egenskaper, nemlig digitale byråer Digitas, Razorfish, Starcom MediaVest Group og Zenith Optimedia.
Finansielle vilkår i avtalen ble ikke offentliggjort.
Vi bør merke seg at Ad Age rapporterte at Publicis var i forhandlinger om å kjøpe Big Fuel forrige uke.
Med mer enn 170 ansatte, er Big Fuel en "ren-play" sosiale medier byrå med 2011 inntekter ventes å nå nesten $ 30 millioner. Byrået leverer strategisk rådgivning og kreativ, distribusjon, styring og analyse tjenester til selskaper som GM, T-Mobile, Microsoft og Philips.
Publicis Groupe, som er notert på Euronext Paris Exchange, sysselsetter ca 50.000 med aktiviteter som strekker seg over 104 land.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar