lørdag 2. juli 2011

Er Groupon Bad For små bedrifter?

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/UQCmDEX5Qgc/:

Redaktørens merknad: følgende innlegg er et svar på vår gjest serien tar et kritisk blikk på de daglige tilbudene bransjen. Den er skrevet av Vinicius Vacanti , administrerende direktør i Yipit , en daglig deal aggregator som samler tilbudene fra mer enn 300 daglige deal nettsteder.

Hvis du ser på nyhetene, ville du anta det er et mord på hver blokk, og hvis du har vært lest TechCrunch nylig, ville du anta Groupon er drepe en liten bedrift i hver by.

Gitt hundretusener av kjøpmenn som har kjørt daglig avtaler i det siste året, er det uunngåelig at noen har hatt dårlige erfaringer. Men å anta at en håndfull av disse anekdoter fullt representere kjøpmenn erfaringer med daglige avtaler er utilstrekkelig og uansvarlig.

En serie gjest blogginnleggene av Rocky Agrawal kritisere daglig tilbud, veiledning små bedrifter å holde seg borte basert på eksempler hvor tilbudene ikke å slå et overskudd i bedriftene. Mens Rocky innlegg er sikkert velmenende, er hans bevis stor grad basert på noen få anekdoter og en grunnleggende misforståelse av daglige avtale økonomi.

Som vi detalj i Yipit er Daily Deal Industry R eport basert på mer enn 100.000 tidligere tilbud, 43% av tilbud mai involvert kjøpmenn kjører en avtale i minst sitt andre gang. Kan så mange kjøpmenn være vrangforestillinger? Åpenbart noen kjøpmenn har funnet det ut.

Mens jeg forstår og applauderer Rocky motivasjon for å beskytte små bedrifter, kan de virksomheter virkelig råd til å ignorere en markedsføringskanal som kan levere hundrevis, om ikke tusenvis av nye kunder på en kostnad per kjøp modell? Ikke bare er de fleste små bedrifter sliter, er deres standard markedsføringskanaler av gule sider og aviser blir mindre og mindre effektiv.

I stedet for å fortelle små bedrifter å unngå daglig tilbud, hva med å prøve å forstå hvorfor noen små bedrifter har suksess?

Med denne forståelsen, kunne vi da utdanne andre små bedrifter om hvordan de kan være i stand til å kopiere denne suksessen selv.

Det er en Numbers Game

Som de fleste markedsføring alternativer, kommer daglig avtaler ned til tallene. Den gode nyheten er at de fleste av de viktigste variablene som påvirker suksessen til en daglig del erfaring kan optimaliseres ved små bedrifter via daglig deal struktur og gjennomføring.

My co-grunnlegger, Jim Moran , skrev et innlegg om økonomien i en daglig avtale inkludert en kalkulator. Mens denne kalkulatoren bakes i en rekke forutsetninger, er det starten på en hendig verktøy for små bedrifter.

De to viktigste variablene som små bedrifter kan optimalisere er:

Overage: Dette måltallet viser hvor mye mer inntekter kunden genererer for virksomheten enn verdien på kupongen. Jo større overskudd, jo bedre for den lille bedriften. Det er mange ting små bedrifter kan gjøre for å øke overage inkludert:

  • Strategisk Pris Tilbudet. Hvis du kjører en restaurant og gjennomsnittlig per person regningen er $ 30, gir en $ 15 for $ 30 sertifikat. Personen er sannsynligvis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar