torsdag 14. juli 2011

En Omvendt Priceline? SoBiz10 Tester Automatisert, Forbruker-Driven tilbud Service (With A Touch of Charity)

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/B57wnVDWhZM/:

Jeg håper du ikke lei av daglige avtaler, fordi jeg har mer daglig deal nyheter for deg, kjære leser. Blant de nyeste trendene i utviklende daglige avtale modellen er den såkalte "deal lommebok" og "deal videresalg markedet", som ganske mange startups har begynt å implementere, som by Lommer og DealsGoRound , for å nevne noen.

Et annet område av avtalen modellen som ser ut til å gå gjennom en redux er forbrukeren drevet tilbudene (CDD) tilnærming, i hvilke nettsteder lar forbrukerne avgjøre hvilke avtaler de ønsker å se tilbudt av deres favoritt lokale kjøpmenn. Ringleadr nylig lansert en tjeneste for å sette forbrukerne i cockpit, som gjorde Loopt med sin nye "U-tilbud" .

Forbrukeren drevet deal (eller omvendt deal, hvis du foretrekker) er poked på av startups før, uten enestående suksess, men det er ikke å si at det ikke er plass igjen for gjentakelse og avbrudd, da plass på en helhet er fortsatt relativt ung. Mens Ringleadr og Loopt er både å tilby gode tjenester, en av de potensielle ulempene til strukturen av deres modeller er at forbrukerne må vente i 15 dager (i tilfelle Ringleadr) for at selgeren skal godkjenne avtalen. Dette er etter at forbrukeren har fått en flokk venner begeistret for avtalen, nok så for å komme forbi vippepunktet, og deretter må vente over to uker for at selgeren skal kanskje bestemme seg for å godkjenne.

SoBiz10 , en Colorado-baserte oppstart, forsøker å slå CDD skruen ytterligere ved å forkorte tiden det tar for selgere å godkjenne en avtale. Oppstartstiden er å ta en "forbrukerne få de tilbudene de ønsker, til den prisen de ønsker, når de vil" tilnærming, for ikke å nevne alt helt automatisert. Selvfølgelig kan denne umiddelbarhet høres ut tyranni forbrukeren, men SoBiz ønsker å kompensere dette potensialet ved å gi bedrifter muligheten til å generere og beholde nye kunder for en mindre inntekter andel (25 prosent) enn det som er vanlig blant gruppen kupong nettsteder. (Gjennomsnittet er rundt 50 prosent.)

Men før du går videre, her er hvordan SoBiz fungerer: Brukere får 10 av sine venner sammen for å avgjøre om en avtale de ønsker og kjøpmannen de ønsker å nedlatende. En bruker da innlegg som handler om SoBiz, noe som medførte at selgeren mottar en e-post, tekst og telefonsvarer, varsler dem om avtalen. Brukerstedet har 48 timer til å akseptere, nekte, eller counteroffer. Dersom avtalen er akseptert, er de 10 brukerne umiddelbart sendt sine kuponger i en e-post og kan betale for dem ved hjelp av oppstart sikre betalingssystem.

Derfra kjøpmenn har muligheten til å vise mye bredere i SoBiz markedet, med mulighet for å kontrollere tilgjengelighet og SoBiz i sin tur varsler medlemmer av samfunnet at avtalen er mer bredt tilgjengelig.

En annen selger punkt for SoBiz ta er at 25-cents per kupong er donert til en veldedig organisasjon av avtale-skaperen valg, og legger en non-profit og feel-good element til tjenesten, a la CauseOn .

Den andre interessante delen av SoBiz plattformen kommer fra det faktum at grunnlegger og administrerende direktør Marion Mariathasan og teamet hadde opprinnelig bygget tjenesten til å være et sosialt nettverk, med en daglig deal

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar