torsdag 5. mai 2011

Spør Slashdot: Å bli en Network Administrator?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/M-EJizYFWUg/Ask-Slashdot-Becoming-a-Network-Administrator:
JL Tympanum skriver "Etter mange år som en stjerne programmerer, har jeg tatt en stilling som innebærer vedlikehold og ombygging av in-house nettverk av et lite selskap. Det er kanskje 100 maskiner, en blanding av blade servere som kjører Linux og stasjonære PCer som kjører Windows for alle smaker. utgangspunktet, må jeg lære nettverk fra bunnen av. Jeg har fått en "ubegrenset" budsjett til å kjøpe rutere, svitsjer, etc., for å sette opp min egen lille test nettverk som en del av læringsprosessen. Så spørsmålet er:???? hva som er riktig strategi her Hva rutere eller svitsjer eller annet utstyr bør jeg kjøpe Hvilke bøker bør jeg lese Bør jeg ta klasser fra Cisco, Global Knowledge, mitt lokalsamfunn college, eller et annet sted "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar