fredag 27. mai 2011

Smartphones, ikke DVRs, er den største trusselen mot TV-reklame

Interessante nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/05/27/smartphones-not-dvrs-are-the-biggest-threat-to-tv-adverts/:
TV-seere er et kjent ustadig haug, som pleier å kjøre TV-annonsører gal. Den rådende teorien fortsatt at hoppe forbi annonser ved hjelp av en pesky DVR er den største fienden av markedsførere, men ny forskning har nok en gang motsagt som fikk visdom. Den IPG Media Lab i Los Angeles dro sammen en representativ gruppe på 48 TV-og online video seere og ba dem om å sitte gjennom noen programmering mens utstyrt med de vanlige "enheter eller distraksjoner" som følger med deres seervaner. Sentralt i studien var måling av tid hver person brukte mot skjermen, og hvor engasjert de var med innholdet. Det første bemerket var at 94 prosent av TV-seere og 73 prosent av online video forbrukere brukte noen annen form for media å øke sine visuell underholdning. Smartphones var de mest vanlige, med 60 prosent av testpersonene ty til håndsettet mens de gawking på TV. Det er resulterte i en middelmådig 52 prosent oppmerksomhet nivået under faktiske programmer og 37 prosent i løpet av annonser. Med andre ord, to tredjedeler av tiden, blir reklame blir ignorert og smartphones hjelper folk med det grufulle atferd. Ironisk nok, fått rask videresending annonser ved hjelp av en DVR oppmerksomhet nivåer som var 12 prosent høyere, mest fordi folk prøvde å sørge for at de ikke hoppe for langt fram. Damn, hvorfor virkeligheten må alle komplekse og sånt ?

Smartphones, ikke DVRs, er den største trusselen mot TV-reklame opprinnelig dukket opp på Engadget på Fre 27 mai 2011 08:37:00 EDT. Vennligst se våre vilkår for bruk av innmatinger .

Permalink Tech Dirt | source Ad Age | Email denne | Kommentarer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar