tirsdag 31. mai 2011

Senior Citizens kø for å takle Fukushima

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Qjv5COLsBJ8/Senior-Citizens-Lining-Up-to-Tackle-Fukushima:
Noen har sammenlignet dem til å kamikazes, men mer enn 200 eldre frivillige som ønsker rydde opp i Fukushima kraftverket sier de er bare å være praktisk. 72 år gamle pensjonerte ingeniøren Yasuteru Yamada sier:.. "Jeg er 72 og i gjennomsnitt trolig Jeg har 13 til 15 år igjen å leve selv om jeg ble utsatt for stråling, kan kreft ta 20 eller 30 år eller lenger for å utvikle derfor oss eldre har mindre sjanse for å få kreft. " Så langt regjeringen er nølende til å la frivillige inn i kraftstasjonen, men Yamada og de andre har vært lobbyvirksomhet for retten til hjelp i rydde opp. Han sier:.. "I dette øyeblikket kan jeg si at jeg snakker med mange sentrale myndigheter og Tepco folk Men jeg er lei meg jeg kan ikke si noe mer på dette øyeblikket er på vei, men det er en veldig, veldig følsom saken politisk. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar