fredag 6. mai 2011

Metalldetektorer og smarttelefoner gjør vakre, mine-sniffing musikk sammen

Interessante nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/05/05/metal-detectors-and-smartphones-make-beautiful-mine-sniffing-mu/:
Petals
Harvard forskere har giftet seg med en smarttelefon til en metalldetektor for å lage kronblader, en rimelig måte å forbedre mine deteksjon i tredje verden land. Tradisjonelt har lokalisering av landminer kreves en nøye trenet øre for å skille dødelige eksplosiver fra, sier, en kan. Dette nye systemet fjerner noen av de gjetting ved å kartlegge piper på en mobiltelefon skjermen, skaper en silhuett av det som er under overflaten. Lignende resultater har blitt oppnådd ved hjelp av akustiske sensorer, men så langt de har blitt henvist til forskningsprosjekter og vil trolig bli for dyrt for bruk der de trengs mest. Ikke bare bør det enkle kronblad (som står for Pattern Ekstrautstyr Tool for Assisterende Land mine Sensing) gjør det enkelt og billig å distribuere, men, i tester nybegynnere de-gruvearbeidere var i stand til å forbedre ytelsen med 80 prosent - det er i alle fall en få mindre modige humanister går "boom" i feltet.

Metalldetektorer og smarttelefoner gjør vakre, mine-sniffing musikk sammen opprinnelig dukket opp på Engadget på to 5 mai 2011 21:01:00 EDT. Vennligst se våre vilkår for bruk av innmatinger .

Permalink PhysOrg | source Harvard Gazette | Email denne | Kommentarer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar